زهرا اربابی روز دوشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان زنجان افزود: شورای برنامه ریزی در فرآیند توسعه استان نقش اساسی را ایفا می کند.
وی یادآورشد: شناخت دقیق و کافی از مشکلات و چالش های تصمیم گیری می تواند به دست شورای برنامه ریزی استان ها انجام شود.
اربابی اظهار کرد: شورای برنامه ریزی استان به تنهایی نمی تواند برای مدیریت و برنامه ریزی آن نقش آفرینی کند.
معاون توسعه منابع و هماهنگی استان های سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در مدیریت دانش که نقش کلیدی بر عهده دارد، هم نقش فناوری و هم نقش نیروی انسانی لحاظ شده است و مساله ای ورای تمام مدیریت ها و برنامه ریزی ها محسوب می شود.
وی خاطرنشان کرد: در مدیریت دانش برای استفاده از مهارت انسانی توجه ویژه ای شده است و این همان هویتی است که در مرکز توسعه، اجرا و نظارت به آن نیاز داریم.
اربابی ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه باید این هویت را پیدا کند و اساس برنامه ریزی و عملکرد خود قرار دهد.
معاون امور استان های سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: مدیریت دانش، سازماندهی دانستنی ها و تجربیات است و اگر برنامه ریزی مبتنی بر دانش نباشد نمی توان به نتایج مورد نظر دست یافت.
وی به انحلال سازمان برنامه و بودجه طی مقطعی اشاره و اضافه کرد: هم اکنون بازگشت این سازمان به هویت و ماهیت سابق که مبتی بر دانش بود، نیازمند طی زمان و تلاش مدیران استانی است.
اربابی ابراز کرد: باید به سطح دانش نیروی انسانی توجه کرد چرا که تمام توسعه و برنامه ریزی مبتنی بر توان نیروی انسانی اجرا می شود.
معاون امور استان های سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: اگر سرمایه انسانی فاقد دانش باشد، برنامه ریزی بی معنا خواهد شد و از همین رو انتظار داریم که مدیران به برنامه ریزی و خلق دانش اهمیت دهند تا به خلق اثر منتج شود.
وی افزود: دانش نیروی انسانی سازمان ها قابل انتقال و نهادینه سازی است و همه آن در سایه یک سیستم کارآمد رخ می دهد و اگر این انتقال دانش رخ ندهد سازمان ها راکد می شوند.
معاون توسعه منابع و هماهنگی استان های سازمان برنامه و بودجه کشور برای حضور در مراسم تکریم حمید نباتچیان سرپرست سازمان برنامه و بودجه استان زنجان و معارفه شهرام طهماسبی به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه این استان به زنجان سفر کرده است.
حمید نباتچیان 220 روز سرپرستی سازمان برنامه و بودجه استان را بر عهده داشت و شهرام طهماسبی پیش از این رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان بود.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشار ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.