به گزارش ایرنا، وحید رشتچی عصر شنبه در این باره در جمع خبرنگان افزود: پهنه منطقه ای جشنواره رویش در شمال غرب کشور شامل استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان است که سالانه به صورت ادواری، مرحله منطقه ای جشنواره در یکی از این استان ها برگزار می شود.
وی ادامه داد: امسال در مرحله نخست، 213 طرح برای شرکت در جشنواره ثبت نام کردند که از میان آن ها با نظر هیات داوران، 137 طرح برای شرکت در مرحله نهایی جشنواره مورد پذیرش قرار گرفتند.
رشتچی افزود: از مجموع طرح های راه یافته به مرحله نهایی به صورت عمده 11 طرح در حوزه عمران، 44 طرح در حوزه برق و الکترونیک، 11 طرح در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی، 32 طرح در حوزه شیمی، متالوژی و پتروشیمی و 32 طرح در حوزه پزشکی و دارویی هستند.
وی با بیان اینکه برگزیدگان جشنواره اختراعات و ابتکارات رویش از مجموعه ای از تسهیلات نقدی، حمایتی و توانمندسازی برای تکمیل اختراع، مستند سازی و تجاری سازی طرح ها برخوردار می شوند، اظهار کرد: تعداد 27 طرح از استان زنجان، 30 طرح از استان آذربایجان شرقی، 11 طرح از استان آذربایجان غربی، چهار طرح از استان اردبیل و 21 طرح از استان تهران و مابقی نیز از سایر استان ها در مرحله نهایی جشنواره امسال پذیرفته شدند.
رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده، امسال در کنار جشنواره اختراعات و ابتکارات رویش، نمایشگاه بازار کار به همت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان و نمایشگاه فن بازار به همت پارک علم و فناوری دنشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان و نیز نشست رؤسای مراکز تجاری سازی جهاد دنشگاهی منطقه شمال غرب همزمان با جشنواره در زنجان برگزار می شود.
وی با بیان اینکه بازدید از جشنواره اختراعات و ابتکارات رویش برای عموم آزاد است، افزود: این جشنواره در محل جهاد دانشگاهی زنجان برگزار می شود و علاقه مندان می توانند روزهای 10 و 11 اسفند جاری از ساعت 8 تا 18 از آن بازدید کنند.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.