به گزارش ایرنا، در این اطلاعیه که نسخه ای از آن روز شنبه در اختیار ایرنا مرکز زنجان قرار گرفت، آمده است: برخی افراد فرصت طلب و سودجو با تصرف غیر قانونی زمین های ملی، منابع طبیعی، زمین های کشاورزی، زمین های دارای تغییر کاربری های غیرقانونی و تفکیک غیرقانونی، اقدام به خرید و فروش آنها در برخی بنگاه ها می نمایند که کلیه مشاوران املاک باید از معامله این زمین ها خودداری کنند.
همچنین این نوع معامله ها علاوه بر اینکه تصرف عدوانی بیت المال محسوب می شود، موجب به هم خوردن نظم بافت شهری تلقی شده، خسارت های جبران ناپذیری به منابع طبیعی، محیط زیست و هندسه شهری وارد کرده و به حاشیه نشینی که کانون اصلی رشد جرم و جنایت می باشد، دامن می زند.
دادستانی در ادامه این اطلاعیه آورده است، این نوع معامله به خصوص در بنگاه های معاملات ملکی غیر مجاز، باعث افزایش کلاهبرداری و ضررهای متعدد به افراد بی اطلاع را فراهم ساخته و موجب تشکیل پرونده های بسیاری در مراجع قضائی و اداری می شود.
بدیهی است در صورت مشاهده با متخلفان اعم از متصرف غیر قانونی، فروشنده، خریدار و مشاوران املاک مربوطه برابر قوانین و مقررات برخورد خواهد شد.
دادستانی زنجان در پایان این اطلاعیه تاکید کرده است، اتاق اصناف استان در راستای ماده 37 قانون نظام صنفی و نیز دایره اماکن نیروی انتظامی مسئول نظارت بر حسن اجرای مفاد این نامه بوده و دوایر مربوطه از جمله ادارات، دفاتر ثبت اسناد، املاک، سازمان جهاد کشاورزی و حفاظت از محیط زیست استان در صورت مشاهده موارد مشابه در اجرای بند ب و ث ماده 64 ونیز ماده 72 قانون آیین دادرسی کیفری موظف به گزارش و اعلام موضوع به دادسرای زنجان خواهد بود و همچنین انتشار این اطلاعیه در جراید به منزله ابلاغ به همه مشاوران املاک محسوب می شود.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.