ناصر مقدم روز پنجشنبه در آیین نکوداشت مرحوم آیت الله هبت الله یکتایی به فرازهای از شخصیت برجسته ایشان اشاره کرد و افزود: بزرگداشت مقام شامخ علما، سنت حسنه ای است که امسال نیز برای پنجمین سال متوالی به همت و یاری شخصیت ها و نهاد های مختلف فرهنگی در زنجان برگزار می شود.
وی ادامه داد: خوشبختانه در استان زنجان با حمایت هایی که وجود دارد، پرداختن به مسائل ارزشمند دینی و قرآنی در وضعیت مناسب و مطلوبی قرار دارد.
مقدم اظهار کرد: هدف از برگزاری چنین بزرگداشت‌هایی، معرفی این عالمان برجسته به نسل جوان و الگو شدن چنین شخصیت‌هایی در میان آنان است.
به گزارش ایرنا، آیت‌الله هبت الله یکتایی از روحانیان بنام کشور بود که نقش بارزی در شکل‌گیری انقلاب اسلامی در خلخال داشت.
وی در سال ١٣٠٢ هجری شمسی در روستای کرین از توابع شهرستان خلخال در یک خانواده روحانی دیده به جهان گشود و تحصیلاتش را در حوزه علمیه زنجان آغاز کرد.
آیت‌الله یکتایی در ادامه با تحصیل در حوزه‌ علمیه قم و بهره‌مندی از علم و تقوای حضرات آیت‌الله بروجردی، آیت‌الله امام خمینی(ره)، آیت‌الله مرعشی نجفی، آیت‌الله گلپایگانی، آیت‌الله کوه کمری و آیت‌الله خوانساری به درجه اجتهاد رسید.
آیت الله یکتایی اولین امام جمعه خلخال پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود که 17 سال امامت جمعه خلخال را بر عهده داشت.
وی موسس مدرسه علمیه جعفریه خلخال در سال 1342 نیز است که نقش بارزی در عالم پروری در این منطقه داشته است.
آیت الله یکتایی در زمان رژیم ستمشاهی و سال ها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مبارزات محوری مردم خلخال علیه این رژیم سفاک را بر عهده داشت.
وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، سال های پایانی عمر خود را در شهر زنجان اقامت کرد و در حوزه علمیه این شهر به تدریس پرداخت.
آیت الله یکتایی مهر سال جاری در اثر بیماری و کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.