اکبر کرامتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات اجرایی توسعه باغ های زیتون در زمین های شیب دار شهرستان طارم در 6 منطقه الزین، دستجرده، کلتان و جزلاندشت، پاوه رود، ولی نز و سانسیز و هزار رود این شهرستان در دست اجراست.
وی یادآورشد: در مجموع این پروژه در یک هزار و 777 هکتار از زمین های این مناطق در دست اجرا قرار دارد.
کرامتی با بیان اینکه عملیات توسعه این باغ ها در مناطق الزین و دستجرده به اتمام رسیده است، اظهار کرد: این طرح در 225 هکتار از باغ های الزین و 196 هکتار از زمین های دستجرده با 100درصد پیشرفت فیزیکی اجرا شده است.
معاون تولیدات گیاهی استان زنجان گفت: میزان پیشرفت اجرای این طرح در منطقه کلتان و جزلاندشت 80 درصد، پاوره رود 70 درصد، ونی سر و سانسیز 60 درصد و هزار رود 70 درصد است.
وی خاطرنشان کرد: مشکل اجرای این طرح در مناطق پاوره رود، ونی سر و سانسیز و هزار رود، تامین برق مورد نیاز برای راه اندازی ایستگاه های پمپاژ است.
کرامتی ادامه داد: تا کنون برای اجرای این طرح 162 میلیارد و 315 میلیون ریال هزینه شده است و تکمیل آن به 210 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز دارد.
عملیات اجرایی این پروژه از سال 1386 در سطح زمین های شیبدار شهرستان طارم استان زنجان آغاز شده است و در زمان آغاز عملیات اجرایی این طرح بنا بود در 15 هزار هکتار از زمین های شیبدار اجرا شود.
توسعه باغ در زمین های شیبدار برای بهره گیری حداکثری از بارندگی ها و کاهش مصرف آب، یکی از سیاست های جدی وزارت جهاد کشاورزی محسوب می شود.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.