به گزارش ایرنا، در این مراسم استاندار زنجان گفت: راه اندازی اورژانس هوایی یکی از خواسته های دیرینه مردم این استان بود، که امروز شاهد بهره برداری از این پایگاه مهم و اساسی هستیم.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: توجه به مناطق محروم و ارتقای سلامت جامعه هدیه و خدمت بزرگی به ملت ایران بود.

*** نشست مشترک با حضور امام جمعه و استاندار زنجان، فرمانده سپاه استان، ائمه جمعه، فرمانداران، فرماندهان سپاه شهرستان‌ها و تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان درباره جمع آوری کمک به مدافعان حرم برگزار شد.
در این نشست مسئول پشتیبانی جبهه مقاومت در شمالغرب کشور از جمع‌آوری کمک‌های مردمی از استان‌های شمالغرب کشور نظیر آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل خبر داد و تشکیل ستادهای فعال به منظور جمع‌آوری کمک‌های مردمی در استان زنجان را خواستار شد.

*** شورای حفاظت از منابع آب شهرستان زنجان با حضور فرماندار زنجان و مسئولان این حوزه برگزار شد.
فرماندار شهرستان زنجان گفت: بحران آب در سطح کشور و به تبع آن استان و شهرستان زنجان جدی است و به یکی از سه چالش مطرح در برنامه ششم توسعه تبدیل شده است.

***هوشمند سازی1500حلقه چاه کشاورزی، مشارکت بیش از 6 میلیارد ریالی زنجانی ها در طرح 'احسان حسینی'، تحت پوشش قرار داشتن 19500 کارگر ساختمانی در بیمه تامین اجتماعی، راه اندازی نشدن شهرک صنعتی چینی ها در منطقه ویژه اقتصادی و امکان بیمه شدن زنان خانه دار در زنجان از مهمترین اخبار هفته گذشته بود.

*** مراسم گرامیداشت 9 دی شهر زنجان در محل حسینیه اعظم زنجان همزمان با سراسر کشور و با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران برگزار شد.
معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران به بصیرت مردم در نهم دی ماه اشاره کرد و گفت: مردم بعد از انتخابات به صحنه آمدند و نور عاشورا باعث شد تا مردم با بصیرت مسیر صحیح را انتخاب کنند.

***مانور زلزله در شهر زنجان با حضور دستگاه های خدماتی و امدادی و نظارت فرماندار شهرستان زنجان به مناسبت هفته بلایای طبیعی برگزار شد.
فرماندار شهرستان زنجان گفت: نیروها و دستگاه های امداد و خدمات رسان این شهرستان، انگیزه و آمادگی لازم برای مواجهه با بحران را دارند.

***مجمع انتخابات هیات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای استان زنجان با حضور رئیس این فدراسیون برگزار شد.
سرپرست فدراسیون ورزش های پهلوانی و زورخانه ای گفت: ورزش های پهلوانی و زورخانه ای در ایران از لحاظ ساخت و ساز اماکن ویژه این رشته ورزشی بسیار عقب است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: ورزش های پهلوانی و زورخانه ای این استان برای رشد و توسعه نیازمند وفاق، همدلی و یکرنگی است.

*** اعضای مجمع خیرین ورزش‌یار استان با مقام عالی استان درباره مسائل ورزشی و نحوه همکاری و تعامل در این حوزه دیدار کردند.
استاندار زنجان در این دیدار با تاکید بر اینکه ورزش باید از زیر سایه دولتی بودن خارج شود، گفت: وظیفه اصلی دولت در بخش ورزش سیاستگزاری و نظارت است، نه 'تیم‌داری' و 'تصدی‌گری' و باید با جلب مشارکت مردم در اداره امور ورزشی، تیم داری را به متولیان اصلی خود یعنی مردم واگذار نماییم.

***مقاوم سازی60 درصد از واحدهای مسکونی روستایی، توزیع سه هزار برچسب کادر علامت استاندارد در بین صنوف در اینده نزدیک، اهدای بیش از 3000 جلد کتاب غیر درسی به مدارس محروم استان، یاری سرنشینان بیش از 120 خودرو گرفتار در برف توسط نجاتگران هلال احمر و اکران 20 فیلم سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر از جمله دیگر اخبار مهم استان در هفته گذشته محسوب می شود.

***همایش سازمان بسیج حقوقدانان استان زنجان با حضور فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان، رئیس کل دادگستری استان و حقوقدانان بسیجی استان به مناسبت نهم دی 88 برگزار شد.
فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: براساس مستندات موجود و اجرای دقیق فتنه در ایران توسط عوامل خارجی و داخلی، فتنه 88 محصول چهار سال برنامه ریزی خارجی با کمک داخلی ها در کشور بود.

*** تولید 25 هزار تن کشمش تیزابی در شهرستان ابهر، معتاد بودن 40 درصد سارقان دستگیر شده در خرمدره، جذب 1800 داوطلب سلامت در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی،بی سوادی 2 درصد مردم استان، 739 کودک در زنجان تحت پوشش طرح پیشگیری از سوء تعذیه و رتبه هفتم کشوری استان به لحاظ تردد وسایط نقلیه سنگین اهم اخبار استان در هفته گذشته بود.

***مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 استان زنجان از آخرین ارزیابی انجام شده ( مهر و آبان) توسط مرکز پژوهش های غلات کشور خبر داد و گفت: تمامی نان های تولیدی این استان رتبه نخست و دوم را به لحاظ کیفیت در کشور کسب کرده است.

***دانشگاه زنجان در نتیجه فعالیت های علمی و عملی زیست محیطی موفق به کسب مقام نخست دانشگاه های برتر سبز کشور شد.

***مدیرکل بهزیستی استان زنجان درباره گزارش مشکلات مناسب سازی گفت: همه شهروندان به ویژه معلولان و سالمندان می توانند با ارسال پیامک به شماره 3000012322 (سامانه 'معبر')، مشکلات مربوط به 'مناسب سازی' را با ذکر محل و نام دستگاه اجرایی، شهرستان و استان به دبیرخانه سازمان بهزیستی کشور منعکس کنند.

***کارگاه آموزشی یک روزه کارشناسان سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استان زنجان با حضور معاون سیاسی - امنیتی استانداری برگزار شد.
معاون سیاسی - امنیتی استانداری زنجان گفت: مهمترین رویکرد و وظیفه کارشناسان و مدیران پاسداری از حقوق ملت در جامعه است، مردم مبنای کار دولت و هویت نظام جمهوری اسلامی محسوب می شوند و در تمامی تصمیم‌گیری ها و اقدامات باید رعایت حدود دولت و پاسداری از حقوق مردم در اولویت قرار گیرد.

***میزگرد ایرنا زنجان با عنوان بحران آب جدی است، باور کنیم با حضور متولیان آب استان برگزار و این معضل بررسی شد.
مسئولان و کارشناسان حاضر در میزگرد ایرنا، موضوع کمبود آب و لزوم مدیریت منابع آبی را مورد بررسی قرار دادند و مدیریت جامع آب از تولید تا مصرف را راهکاری برای پیشگیری از هدر رفت منابع و مصرف بی رویه این مایه حیات اعلام کردند.

***فعالیت هیات های نظارت بر انتخابات شوراها با انتصاب اعضای آن آغاز شد
رئیس مجمع نمایندگان استان زنجان در مجلس شورای اسلامی و عضو هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان زنجان گفت: فعالیت هیاتهای نظارت در این استان برای برگزاری مراحل مختلف انتخابات این شورا به زودی آغاز می شود.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.