مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: از امروز دمای زنجان با کاهش محسوس مواجه شده و سرمازدگی محصولات کشاورزی، محتمل است.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: از امروز شاهد کاهش محسوس دما در استان هستیم.

به گزارش جماران، محمدرضا رحمن‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از امروز دوشنبه ۲۶ تا صبح جمعه ۳۰ مهرماه، میزان دمای زنجان با کاهش محسوس مواجه شده و سرمازدگی محصولات کشاورزی، محتمل است.

وی افزود: با توجه به کاهش میزان دمای کمینه‌ استان زنجان به صفر و زیر صفر درجه سانتیگراد، در اغلب مناطق به ویژه مناطق سردسیر احتمال خسارت به محصولات و تاسیسات کشاورزی وجود دارد.

این مسئول ادامه داد: توصیه می‌شود اقداماتی همچون جمع‌آوری و انتقال محصولات برداشت شده به محل‌های مناسب، استفاده از تهویه مناسب، تنظیم دما و تامین سوخت سالن‌های پرورش قارچ، گلخانه و انبارها و سالن‌های مرغداری، تسریع در برداشت محصول انگور و جمع‌آوری کشمش‌های خشک شده در بارگاه‌ها و انتقال به محل مناسب، عایق‌بندی و محافظت از کندوها و اجتناب از استقرار آنها در ارتفاعات، انجام شود.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان تصریح کرد: کود ندادن به استخرهای پرورش ماهی گرم‌آبی و کاهش غذادهی به میزان نصف نرمال به دلیل کاهش دما، تخلیه آب و جمع‌آوری لوله‌ها، اتصالات و تجهیزات سیستم آبیاری تحت فشار و استفاده از ضد یخ در رادیاتور ماشین‌آلات کشاورزی در مناطق سردسیر را به کشاورزان، باغداران و دامداران این استان توصیه می‌شود.

رحمن‌نیا یادآور شد: هوای زنجان از امروز رو به سردی خواهد گذاشت و این وضعیت جوی محصولات کشاورزی و باغی استان را در شرایط تهدید سرمازدگی قرار می‌دهد. میزان دمای زنجان طی مدت یاد شده بین ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش خواهد داشت.

وی عنوان کرد: امروز آسمان زنجان صاف تا قسمتی ابری بوده و بعدازظهر وزش باد نسبتا شدید نیز برای برخی مناطق استان زنجان پیش‌بینی می‌شود. فردا (سه‌شنبه) نیز این شرایط جوی مشابه می‌تواند حاکم باشد اما بارندگی پیش‌بینی نمی‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: میزان دمای فعلی شهر زنجان ۱۳ درجه سانتیگراد بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه سانتیگراد کاهش یافته است. صبح امروز زنجان با دمای ۳ درجه سانتیگراد بالای صفر به عنوان چهارمین مرکز سرد استان کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.