کارشناسی پیش بینی هوا اداره کل هواشناسی استان زنجان اعلام کرد: شهر زنجان در 24 ساعت گذشته سردترین مرکز استان کشور بوده است.

کارشناسی پیش بینی هوا اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته شهر زنجان با میزان دمای ۶ درجه سانتیگراد زیر صفر، سردترین مرکز استان کشور بود.

به گزارش جماران، حسین سلطانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی مدت یاد شده، خیرآباد از توابع شهرستان سلطانیه نیز با دمای ۱۲ درجه سانتیگراد زیر صفر جزو سردترین ایستگاه های کشور گزارش شد.

وی، دمای فعلی شهر زنجان را ۳ درجه سانتیگراد زیر صفر اعلام کرد و با اشاره به اینکه این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت چهار درجه سانتیگراد کاهش نشان می دهد، اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته خیرآباد با ۱۲- درجه سانتیگراد و صائین قلعه در شهرستان ابهر با ۱۵+ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرم ترین نقطه این استان ثبت شدند.

به گفته سلطانی، کمینه و بیشینه دمای هوای این استان در مدت یاد شده در خیرآباد ۱۲- و ۱۰، صائین قلعه ۷- و ۱۵، زنجان ۶- و ۹، قیدار ۶- و ۶، دندی ۶- و ۴،  ابهر ۵- و ۸، پری ۳- و ۹، زرین رود ۳- و ۱۰، خرمدره ۳- و ۶، دانشگاه زنجان ۳- و ۸، سجاس ۲- و ۸، فرودگاه زنجان ۲- و ۷، باش ‌قشلاق گرماب ۲- و ۱۰، نیک‌ پی ۲- و ۱۰، فیله خاصه ۰ و ۸، حلب ۰ و ۹،  گرماب ۰ و ۸،  ماه نشان ۲ و ۸، چورزق ۴ و ۱۲،  گیلوان ۴ و ۱۲ و آببر ۴ و ۱۰ درجه سانتیگراد به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه فردا /چهارشنبه/ نیز سرما و یخبندان در استان زنجان حاکم خواهد بود، اظهار داشت: امروز /سه شنبه/ بر اساس بررسی نقشه‌های هواشناسی آسمان این استان صاف تا قسمتی ابری و در برخی مناطق مه آلود خواهد بود و سامانه بارشی برای امروز پیش بینی نمی شود.

سلطانی با بیان اینکه از چهار شنبه شب،  سامانه بارشی دیگری وارد استان زنجان می‌شود، افزود: میزان بارش‌ها در حد خفیف تا متوسط خواهد بود و بیشترین میزان بارش نیز روز پنجشنبه اتفاق خواهد افتاد و سپس در اوایل شب از استان خارج خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.