مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری زنجان از پرداخت 12 میلیارد تومان تسهیلات جبران خسارت کرونا به هنرمندان و فعالان صنایع دستی این استان خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری زنجان گفت: تاکنون ۱۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات جبران خسارت کرونا به هنرمندان و فعالان صنایع دستی این استان پرداخت شده است.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، امیر ارجمند روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در مجموع ۷۲۱ پرونده شامل هنرمندان بیمه شده و غیر بیمه‌ای در حوزه صنایع دستی برای دریافت تسهیلات جبران خسارت کرونا در استان ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: تا کنون تسهیلات ۵۰۲ پرونده پرداخت شده است که در مجموع اشتغال یک‌هزارو ۱۸۵ نفری را ایجاد کرده‌اند.

ارجمند گفت: درخواست ۲۱۸ متقاضی دیگر نیز در دست بررسی و یا پرداخت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری زنجان گفت: زنجان به عنوان یکی از استان های پیشرو در حوزه صنایع دستی است که با داشتن بیشترین تعداد نمایشگاه و کارگاه صنایع دستی و شمار هنرمندان فعال در این صنعت،خسارت و آسیب قابل توجهی را از کرونا متحمل شده است.

وی افزود: با توجه به این‌که اشتغال‌زایی صنایع‌دستی در استان زنجان از سایر بخش‌ها بیشتر است، با خسارات ناشی از وضعیت بحرانی ویروس کرونا، باید توجه بیشتری به این حوزه داشته باشیم.

به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان هم اکنون حدود ۶ هزار نفر در این استان به طور مستقیم در رشته‌های مختلف صنایع دستی اشتغال دارند.  

بیش از ۴۵ رشته صنایع دستی در استان زنجان وجود دارد که در میان آنها ملیله کاری، چاروق دوزی، چاقوسازی، مسگری، قلمزنی، گلیم بافی، گیوه بافی و گیوه دوزی از صنایع دستی بومی این خطه به شمار می‌روند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.