رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از اشتغال سه هزار نفر در گلخانه های این استان خبر داد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اشتغال سه هزار نفر در گلخانه های این استان، گفت: افزایش ضریب تامین امنیت غذایی، مدیریت ریسک فنی تولید و افزایش اشتغال از اهداف مهم توسعه کشت گلخانه‌ای است.

به گزارش جماران، جواد تارسی با اعلام این خبر به خبرنگاران وسعت گلخانه‌های استان را بیش از ۳۸ هکتار اعلام کرد و گفت: محصولاتی مانند توت فرنگی، سبزی و صیفی جات و نهال، عمده تولیدات گلخانه‌های سطح استان است.

وی با بیان اینکه در سال جهش تولید، توسعه کشت گلخانه‌ای در دستور کار است، اظهار داشت: زیرساخت لازم برای توسعه کشت گلخانه‌ای در استان فراهم است.  

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از پرداخت تسهیلات کم بهره برای توسعه کشت گلخانه ای در استان خبر داد و گفت: افزایش ضریب تامین امنیت غذایی، مدیریت ریسک فنی تولید و افزایش اشتغال از اهداف مهم توسعه کشت گلخانه‌ای است.

تاراسی خاطرنشان کرد: تولید محصولات گلخانه‌ای یک روش نوین است که باعث افزایش کیفیت محصول تولیدی، تولید محصول مورد نظر در طی سال، افزایش صادرات، صرفه جویی در مصرف آب، استفاده از اراضی غیرقابل کشت با سیستم هیدرویونیک و ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای فارغ التحصیلان کشاورزی می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان همچنین به اجرای طرح توسعه کشت گیاهان دارویی در استان اشاره کرد و افزود: ارتقای درآمد بهره برداران و توسعه زنجیره تولید از اهداف مهم اجرای این طرح است.

به گزارش ایرنا، بیش از ۲۱۲ گونه گیاه دارویی در استان زنجان شناسایی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.