مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان روز پنجشنبه با اعلام این خبر به خبرنگاران گفت: این مسابقه با هدف تشویق و ترغیب عموم به فعالیت موثر و نگاه هدفمند با موضوع حفاظت از میراث فرهنگی استان و به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی برگزار می ­شود.

امیر ارجمند اظهار داشت: استفاده از ابزار هنر جهت فرهنگ سازی، معرفی و آگاه سازی در رابطه با میراث فرهنگی و تاریخی و کمک به تولید محتوا و توسعه آن در محصولات فرهنگی به ویژه تولید فیلم کوتاه از دیگر اهداف این رویداد است.

وی گفت: فیلم‌های ارسال شده باید با فرمت Full hd تهیه شده باشند و زمان آثار تولید شده نیز نباید از ۱۰۰ ثانیه بیشتر باشد.  

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان با بیان اینکه مهلت ارسال آثار به مسابقه فیلم کوتاه جاذبه های گردشگری این استان تا آخر تیرماه امسال اس، افزود: شرکت کنندگان آثار خود را در قالب لوح فشرده به همراه مشخصات نام، نام خانوادگی، کدملی، تلفن تماس ثابت و تلفن همراه، باید به روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان تحویل دهند.  

 وی ادامه داد: اعلام اسامی برندگان و اهدای جوایز ارزنده به برگزیدگان در روز هشتم مرداد امسال همزمان با روز زنجان انجام می‌شود.

ارجمند گفت: آثار برگزیده در سایت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان به نمایش عموم در خواهند آمد.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان در زمان حاضر مجموع آثار ثبت شده این استان در فهرست آثار ملی،  به عدد۸۴۷ اثر رسیده که شامل ۷۶۰ اثر در فهرست میراث غیرمنقول، ۲۵ اثر در فهرست میراث منقول، ۴۸ اثر در فهرست میراث ناملموس، ۱۰ اثر در فهرست میراث طبیعی و ۴ اثر در فهرست میراث واجد ارزش تاریخی و فرهنگی است. ‌

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.