رحمان هادی نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق  دستور رهبری مبنی بر اجرای رزمایش همدلی و احسان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) نیز در سطح کشور توزیع بیش از یک میلیون بسته مواد غذایی را بین نیازمندان به ویژه اقشار آسیب دیده از کرونا به جز گروه‌های هدف بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) را مورد توجه قرار داد.

وی اضافه کرد: سهم استان زنجان در این طرح ۲۴ هزار بسته غذایی به ارزش بیش از هفت میلیارد تومان است که با همکاری‌های انجام گرفته توزیع آن در شهر زنجان آغاز شده و به تدریج در سطح شهرستان های این استان نیز گسترش خواهد یافت.

این مسؤول ادامه داد: بر این اساس طی برگزاری جلسات متعدد با گروه‌های جهادی استان، خیریه ها، هیات های مذهبی و موسسات فرهنگی، با دریافت کد رهگیری، نسبت به برنامه ریزی هدفمند و منسجم برای توزیع این اقلام غذایی در بین گروه‌های هدف مبادرت شد.

دبیر قرارگاه جهادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان زنجان ادامه داد: در این راستا و برای خدمات رسانی مطلوب و دریافت بانک جامع اطلاعاتی افراد گروه هدف و یکپارچگی فعالیت ها، در شهر و روستاها تلاش شد، خدمت به جامعه هدف بدون موازی کاری انجام گیرد.

وی اظهار داشت: وجود چنین بانک اطلاعات جامع از افراد نیازمند می تواند توزیع دوباره را کاهش دهد و خدمات به افراد نیازمند با دقت انجام گیرد.

دبیر قرارگاه جهادی ستاداجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان  زنجان، بسته های غذایی خانواده های نیازمند را شامل یک کیسه ۱۰ کیلویی برنج،۲ عدد مرغ، سه بسته ماکارونی، ۲ عدد روغن مایع، یک بسته رب گوجه فرهنگی به ارزش ۳۰۰  هزار تومان ذکر کرد.

وی اضافه کرد: این میزان بسته های مواد غذایی برای جلوگیری  از ایجاد تورم از بازار تهیه نشده بلکه این کالاهای از گمرگ یا تولید مازاد کارخانه ها بوده است.

هادی نژاد افزود: با احصاء سه هزار شهید این استان بسته های مواد غذایی هر خانواده نیازمند با عنوان "میهمان یک شهید" با هدف ترویج فرهنگ شهادت به نام این شهدا مزین شده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال سفره های میهمانی ماه مبارک رمضان درخانه نیازمندان و محرومان با توزیع بسته های معیشتی جلوه های همدلی، مشارکت، نوع دوستی، پیوندبرادری و خدمتگزاری و مواسات را به نمایش گذاشته و در این کار دست اندرکاران به ویژه گروه‌های جهادی خالصانه و بدون هیچ چشمداشت و با عشق به ولایت فعالیت می کنند.

به گزارش ایرنا، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان زنجان ۶ سال گذشته فعالیت خود را در بخش‌های تعمیر، ساخت مسکن، کمک هزینه به بازماندگان تحصیل، تامین جهیزیه نیازمندان و در دیگر حوزه‌ها آغاز کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.