به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کمیته امداد استان زنجان، آیت‌الله علی خاتمی در جلسه شورای زکات استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان جزو استان‌های پیشرو در بحث جمع‌آوری زکات است، گفت: رویکرد کمیته امداد در بحث جمع‌آوری زکات به صورت متمرکز است که اقدام مناسبی است.

وی با اشاره بهینکه بر اساس آمار بیش از ۹۵ درصدگندم‌کاران زکات فطره خود را پرداخت می‌کنند که این میزان در قیدار ۱۰۰ درصد است، افزود: امسال بارندگی نیز خوب بوده است و امیدواریم شاهد افزایش بیش از پیش پرداخت زکات باشیم.

خاتمی با بیان اینکه تلاشبرای رفع فقر و محرومین زدایی از مهمرین اولویت های مصارف زکات است، ادامه داد: فتوای اکثریت مراجع اختصاص زکات به فقیر شکمی است و تا این مورد وجود دارد به موارد دیگر زکات تعلق نمی‌گیرد.

همچنین مدیرکل کمیته امداد استان زنجان اظهار کرد: سال قبل با کمک مودیان جمع‌آوری ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات واجب را داشتیم که رشد ۳۲ درصدی نسبت به سال قبل داشت.

هدایت صفری با اشاره به تأکید شورای زکات مبنی بر هزینه‌کرد ۸۰ درصدی زکات برای محرومان و ۲۰ درصد برای امور عام‌المنفعه گفت: این درصد در زنجان ۸۵ به ۱۵ است.

وی با اشاره به ریز هزینه‌کرد مبلغ زکات جمع‌آوری شده در استان گفت: در این حوزه ۲۸۰ مسکن تعمیر، تکمیل و تحویل نیازمندان شد که مبلغ آن ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بود.

صفری ادامه داد: همچنین در حوزه سرویس بهداشتی و حمام نیازمندان و کمک به تکمیل جهیزیه، معیشت تحصیل و درمان ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه از تکمیل و مرمت ۳۸ پروژه در استان هم خبر داد و گفت: همچنین در حوزه تبلیغی نیز یک هزار و ۷۵۰ دقیقه خبر و گزارش در حوزه ترویج فرهنگ زکات پخش شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.