سید شمس‌ الدین موسوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این اقدام خداپسندانه،  نوعدوستانه و ارزشمند با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب در روز نیمه شعبان مبنی بر اجرای طرح مواسات و همدلی و کمک مومنانه، صورت گرفت.

وی اظهار داشت: بلافاصله پس از فرمایشات رهبر معظم انقلاب و ابلاغ سازمان بسیج مستضعفین کشور، جلساتی با حضور مسوؤلان زنجان به ریاست نماینده ولی فقیه در این استان تشکیل شد.

موسوی افزود: در این جلسات، شناسایی نیازمندان و افرادیکه دچار مشکلات معیشتی و اقتصادی شده‌اند به پایگاه های مقاومت بسیج محلات محول شد و در این راستا بیش از ۳۰ هزار خانوار نیازمند که تحت حمایت و پوشش کمیته امداد و بهزیستی نبودند در سطح استان مورد شناسایی قرار گرفتند.

وی ارزش هر یک از بسته های معیشتی تهیه و توزیع شده را مبلغ ۳۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان ذکر کرد و تصریح کرد: این تعداد بسته معیشتی در مرحله نخست این رزمایش با آغاز ماه مبارک رمضان در بین نیازمندان توزیع شد.

معاون اجرایی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه به منظور توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان در نیمه ماه مبارک رمضان همزمان با ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) برگزار و مرحله سوم آن نیز روز عید سعید فطر اجرا خواهد شد.

موسوی از همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، خیرین و شرکت ایران ترانسفو در تهیه بسته‌های معیشتی خبر داد و یادآور شد: بیش از یک هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی با همکاری شرکت ایران ترانسفو تهیه و جهت توزیع در بین نیازمندان در اختیار سپاه ناحیه زنجان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه از آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور، سپاه و بسیج به منظور مقابله با این ویروس منحوس با تمام توان و تجهیزات پای کار آمده است، اظهار داشت: ضدعفونی و گندزدایی معابر و مناطق پرتردد شهری و روستایی، مساجد، درب منازل، مجتمع های مسکونی در دستور کار قرار گرفت.

موسوی تصریح کرد: تهیه و دوخت لوازم بهداشتی نظیر ماسک، گان و دستکش و تهیه محلول ضد عفونی کننده و توزیع این اقلام از نمونه اقدامات صورت گرفته توسط بسیجیان و پاسداران در این روزهای کرونایی است.

وی توزیع بسته های معیشتی در این ایام را از دیگر اقدامات سپاه استان دانست و تصریح کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تا ۲۳ فروردین ماه امسال، بیش از ۲۸ هزار و ۴۳۶ بسته معیشتی دیگر نیز از سوی سپاه استان در بین نیازمندان این استان توزیع شد.

معاون اجرایی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان نیز گفت: این رزمایش از روز شنبه /۲۳ فروردین ماه/ با رمز صاحب الزمان (عج) از سوی سپاه این استان آغاز شده است در صورت نیاز پس از ماه مبارک رمضان نیز تداوم خواهد یافت.

موسوی با بیان اینکه تمام پایگاه‌ها و حوزه های مقاومت استان زنجان متشکل از خواهران و برادران بسیجی در رزمایش کمک مومنانه مشارکت دارند، افزود: این رزمایش به منظور کمک به مردم نیازمند و افراد کم برخوردار که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی قرار ندارند در همه روستاها و شهرهای استان اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: کمک‌ها به صورت نقدی و غیرنقدی (جنسی) و همچنین کمک‌های بهداشتی درمانی خواهد بود که با اولویت مناطق و شهرهایی که جمع‌آوری شده، توزیع خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.