ناصر فغفوری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: اولین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال ۹۹ در روزهای آغازین سال جدید با موضوع جهش تولید برگزار و به دستور استاندار محترم، کارگروه جهش تولید استان تشکیل شد.

وی با بیان اینکه دبیرخانه کارگروه جهش تولید استان زنجان در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مستقر است، خاطرنشان کرد: از تمام دستگاه‌های اجرایی حتی دستگاه‌های غیراقتصادی استان خواسته شده تا اهم برنامه‌های خود برای جهش تولید را ارائه کنند.

فغفوری افزود: دبیرخانه جهش تولید استان پس از دریافت اهم برنامه‌ها، نقشه راه جهش تولید استان را تدوین و تا اردیبهشت‌ماه اعلام می‌کند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: عنوان شعاری که براس هر سال در نظر گرفته می‌شود هرچند یک عبارت کوتاه بوده اما دارای پشتوانه و کارِ کارشناسی است و جهش تولید نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی با اشاره به عنوان سال ۹۸ که «رونق تولید» بود، اظهار داشت: در سه‌ماهه چهارم سال ۹۷ با توجه به مسائلی از جمله خروج آمریکا از برجام که در کشور به وجود آمد، پیش‌بینی شده بود که بخش عمده‌ای از واحدهای تولیدی کشور تا شهریور ۹۸ نیمه‌فعال یا تعطیل شوند که بر این اساس، راهبرد و شعار سال ۹۸ "رونق تولید" در نظر گرفته شد.

فغفوری با بیان اینکه سال ۹۸ یکی از بهترین سال‌ها در حوزه تولید استان بود، خاطرنشان کرد: کاهش معرفی کارگران برای دریافت مقرری بیمه بیکاری، افزایش شمار بیمه‌شدگان اجباری و بازگشت واحدهای تولیدی تعطیل‌شده به چرخه تولید، حاصل تلاش، همدلی و همراهی تمام مسؤولان استان در بخش‌های مختلف است.

وی، داشتن بخش خصوصی توانمند و هوشمند را مزیت استان زنجان نسبت به سایر استان‌ها خواند و افزود: با توجه به شرایطی که در سال گذشته اتفاق افتاد، نمره بخش خصوصی قابل قبول و نمره بخش اقتصادی نیز به نسبت قابل قبول و موفقیت‌آمیز است.

فغفوری ادامه داد: در عملکرد بخش دولتی نیز رضایت کامل وجود دارد اما بهتر از این هم می‌تواند باشد و کمک به تولید، مستلزم همکاری بسیاری از دستگاه‌ها است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: بازگشت هفت تا ۱۱ واحد تعطیل به چرخه تولید در سال ۹۸ برنامه‌ریزی شده بود اما ۲۷ واحد تولیدی در پایان سال یا به چرخه تولید بازگشت یا زمینه برای بازگشت آن‌ها فراهم شد.

وی اظهار داشت: محدودیت‌های وارداتی که در سال ۹۸ اعمال شده بود، ضمن ایجاد انگیزه برای خریداران واحدهای تعطیل، فضا برای تولید در داخل را نیز فراهم کرد.

فغفوری افزود: ضمن اینکه تلاش بر این شد تا قطعات وارداتی مورد نیاز واحدهای تولیدی با استفاده از ظرفیت‌های داخلی، ساخته شود که در این راستا نمایشگاه نیازمندی‌های وارداتی نیز برگزار شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: اتفافات خوبی طی چند سال اخیر در رابطه با ایجاد ارزش افزوده در استان در حوزه نساجی و دوزندگی افتاده و در این زمینه، واحد تولیدی سِرجین‌بافت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی سال ۹۸ را برای تولید مواد شوینده در استان زنجان سال متفاوتی خواند و خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی ۲ مجموعه بزرگ گلرنگ و پاک‌حیات و طرح توسعه سانیا، طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته تا پایان سال ۹۸ استان زنجان، یکی از قطب‌های تولید مواد شوینده کشور قرار گرفت.

فغفوری افزود: این امر در تولید مواد مورد نیاز از جمله ژل، اسپری و محلول‌های ضدعفونی‌کننده برای مقابله با بیماری کرونا نیز بسیار کمک کرد و هم‌اکنون علاوه بر زنجان، نیاز برخی استان‌های همجوار را نیز تامین می‌کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.