حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی روز یکشنبه در جلسه مشترک شورای معاونان و قضات دادسرا با موضوع مدیریت ورودی و ساماندهی پرونده‌های معوق، تصریح کرد: در صورت مسامحه و تعلل کمیسیون‌های شبه‌قضایی و کارشناسان در ارائه اظهار نظر که منجر به اطاله دادرسی شود با جدیت، اِعمال قانون خواهد شد.

وی اظهار داشت: در گذشته با انباشت حجم قابل توجهی از پرونده‌ها در دادسرای زنجان مواجه بودیم که کاهش این حجم پرونده، نیازمند مدیریت و تقویت دادسرا بود.

صادقی نیارکی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای تحقق این امر، تدوین شد که با تلاش دادستان مرکز استان و قضات دادسرا شاهد سیر نزولی حجم پرونده‌ها هستیم.

رییس کل دادگستری استان زنجان افزود: بخشی از پرونده‌های معوق و مُسن استان مربوط به دادسرای زنجان است که کارگروه و کمیته‌هایی برای تعیین تکلیف این پرونده‌ها تشکیل شد.

وی ادامه داد: وجود این تعداد پرونده در دادسرا از نگاه قضایی پذیرفته نیست البته از مشکلات و سختی کار در دادسرا، آگاه هستیم اما ارائه راهکار برای این موضوع، امری لازم و ضروری است.

رییس شورای قضایی استان زنجان گفت: باید از ظرفیت پلیس فتا برای تعیین تکلیف برخی از پرونده‌ها استفاده کرد زیرا پلیس فتا دارای وظایفی بوده که یکی از این وظایف، بررسی و اعلام نظر کارشناسی و انجام دستورات قضایی است.

وی اظهار داشت: در شرایط شیوع ویروس کرونا نباید هیچ بهانه‌ای برای انجام وظایف و عدم تشکیل جلسات کمیسیون باشد لذا جلسات کمیسیون‌ها به‌ویژه کمیسیون‌های نظام پزشکی باید با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در موعد مقرر تشکیل و نظر کمیسیون به موقع به مراجع قضایی اعلام شود.

صادقی نیارکی، مبارزه با فساد را از اولویت‌های دستگاه قضایی خواند و خاطرنشان کرد: پایه این کار در دادسراها است لذا باید با سرعت و دقت بیشتر، مجال را از مفسدان حوزه اجتماعی و فضای مجازی گرفت.

رییس کل دادگستری استان زنجان افزود: شان ما در خدمتگزاری به مردم بوده و اهتمام به حفظ کرامت انسانی مراجعان و کارکنان و استماع صحبت‌های آن‌ها با سعه صدر، امری ضروری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.