سرهنگ کارآگاه جعفر رحمتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سارقان که بومی نیز بودند در بازجویی‌های فنی و تخصصی پلیس به انجام ۱۶ فقره سرقت از منازل شهر زنجان معترف شدند.

وی با بیان اینکه در این رابطه یک نفر به عنوان مالخر دستگیر شد، اظهار داشت: طلاهای سرقتی از این مالخر طلا فروش کشف، مغازه پلمب و برای نامبرده نیز قرار مجرمیت صادر شد.

رحمتی با اشاره به اینکه این ۲ سارق حرفه‌ای، بیشتر منازل قرار گرفته در طبقه نخست آپارتمان‌های شمالی را برای سرقت انتخاب می کردند، افزود: این ۲ متهم از طریق تراس وارد منازل مورد نظر شده و سپس دست به سرقت وجوه نقد، زیورآلات و طلاجات، گوشی موبایل، ریش تراش، تبلت، لپ تاپ و ظروف مسی، می زدند.

رییس پلیس آگاهی زنجان به عموم مردم توصیه کرد از خالی گذاشتن منازل خود در حد امکان خودداری کنند و نسبت به ایمن‌سازی درب‌ها و پنجره‌ها بی‌تفاوت نباشند.
رحمتی، افزود: صاحبان منازل از قرار دان اقلام و اشیاء قیمتی و کم حجم، وجوه نقد و کارت‌های بانکی در مقابل دید سارقان خودداری کنند و در مسافرت‌ها و یا ترک منزل، آنها را نیز همراه خود برده و در غیر این صورت در قسمت‌های مختلف خانه پنهان کنند تا سارقان به سهولت و یکجا به سرقت نبرند.

وی تصریح کرد: سارقان حرفه‌ای برای انجام سرقت یک فرصت ۲ تا ۱۰ دقیقه‌ای را در نظر می‌گیرند و اگر اشیاء قیمتی، وجوه نقد و کارت‌های بانکی، در محلی مطمئن اختفا شود در این صورت زمان طلایی از سارقان گرفته می‌شود.

رییس پلیس آگاهی زنجان، همچنین از دستگیری سه سارق خودرو در زنجان خبر داد و گفت: این سه سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار بومی نیز از فروردین ماه تاکنون، مبادرت به سرقت ۲۹ دستگاه خودروی سواری پراید مدل ۸۰ تا ۸۵ در شهر زنجان کرده بودند.

رحمتی با بیان اینکه این سارقان پس از سرقت خودرو، غالبا قطعات و محتویات درون این خودروها را برداشته و نسبت به فروش آنها اقدام می کردند، افزود: در این رابطه نیز یک مالخر شناسایی و دستگیر شد و مغازه این فرد متخلف پلمب و برای سارقان نیز قرار مجرمیت صادر شد.   

وی اظهار داشت: برای جلوگیری از سرقت وسایط نقلیه، لازم است رانندگان و صاحبان خودروها از پارک و رها کردن خودروها در مکان‌های خلوت و تاریک خودداری کنند و استفاده از ابزار ترکیبی دزدگیر و قفل پدال و فرمان را نیز جدی بگیرند و در صورت امکان برق خودرو را قطع کنند.  
رحمتی با بیان اینکه اغلب این سرقت‌ها به دلیل سهل انگاری و بی احتیاطی صاحبان خودروها صورت می‌پذیرد، از شهروندان خواست با رعایت نکات ایمنی در حفظ و نگهداری اموال خود، سارقان را در رسیدن به اهدافشان ناکام بگذارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.