شهرام میرزایی روز شنبه با اعلام این مطلب به خبرنگاران افزود: ثبت‌نام از نامزدهای شوراهای اجرایی و بازرسان جمعیت هلال احمر در شهرستان های خدابنده، طارم، خرمدره، ماهنشان، زنجان، ایجرود و ابهر از تا ۱۷ اردیبهشت جاری ادامه دارد.
وی به شرایط انتخاب شوندگان از مجمع شهرستان برای شورای اجرایی و بازرسان اشاره کرد و اظهار داشت: داشتن حداقل ۲۵ سال سن، حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی یا معادل آن از مراکز معتبر آموزش عالی، سابقه سه سال فعالیت کار اجرایی با تجربه مفید بر اساس مدارک و مستندات و با تایید ستاد اجرایی انتخابات شهرستان و سابقه حداقل ۲ سال عضویت داوطلبانه در هلال احمر از مهمترین شرایط انتخاب شوندگان است.
رییس ستاد اجرایی پنجمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر هر چهار سال یکبار در همه مراکز جمعیت هلال احمر کشور برگزار می شود.
میرزایی، شرایط شرکت کننده‌ها و انتخاب کنندگان در انتخابات جمعیت هلال احمر را تابعیت جمهوری اسلامی و حداقل ۱۸ سال تمام و داشتن ۶ ماه سابقه عضویت داوطلبی در هلال احمر بیان کرد.
وی خاطرنشان کرد: مرحله نخست، این انتخابات در شهرستان های زنجان، خدابنده، ماهنشان، ابهر، ایجرود، طارم و خرمدره پس از تشکیل مجمع جمعیت هلال احمر هر شهرستان که متشکل از همه اعضا و داوطلبان جمعیت هلال احمر است، همزمان با سراسر کشور ۲۳ خردادماه امسال برگزار خواهد شد.
رییس ستاد اجرایی پنجمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مراحل مختلف رای گیری و شمارش آرا به حتم لحاظ می شود و با توجه به شیوع ویروس کرونا یکی از اولویت های ستاد انتخابات در استان رعایت فاصله گذاری اجتماعی اعضای شرکت کننده و همکاران در انتخابات است تا از شیوع و انتقال این ویروس جلوگیری شود.
میرزایی با بیان اینکه برگزاری این انتخابات بیانگر مردمی بودن جمعیت هلال احمر است، ادامه داد: هلال احمر سازمانی امدادی و بشر دوستانه بین المللی است که عموم مردم می توانند در آن عضویت داشته باشند و در تعیین سرنوشت آن نیز نقش مستقیم و اثر گذاری را ایفا کنند، چرا که مردم ارکان اصلی جمعیت هلال احمر را تشکیل می دهند و سرمایه ارزشمند این نهاد عام المنفعه نیز به شمار می روند.
وی افزود: بر همین اساس نیز اعضا و داوطلبان جمعیت هلال احمر با تشکیل شوراهای اجرایی در مراکز شهرستان ها، هیات مدیره در مرکز استان و شورای عالی در جمعیت هلال احمر کشور در ارکان تصمیم گیری و تصمیم سازی این سازمان مردم نهاد نقش ایفا می کنند. 
رییس ستاد اجرایی پنجمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: فرایند برگزاری و روز شمار مراحل مختلف این انتخابات و موضوع ثبت نام داوطلبان جهت عضویت در شوراهای اجرایی به همه شعب جمعیت هلال احمر استان ابلاغ شده است.
میرزایی از همه اعضا و داوطلبان جمعیت هلال احمر استان زنجان برای شرکت در انتخابات مجامع دعوت کرد و از آنان خواست؛ با حضور پرشور و اثر گذار خود در ماموریت های انساندوستانه، مقدس و ارزشمند این نهاد نقش موثر و فعالتری داشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.