محمدرضا انصاری شامگاه دوشنبه در جلسه مشترک مدیران کل استان‌ها با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد ضمن ارائه گزارش به وزیر، اظهار داشت: اقدامات پیشگیرانه در برابر شیوع بیماری کرونا با حمایت‌های ویژه استاندار زنجان با راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک از ۱۵ اسفند سال ۹۸ در اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: ماسک، ملزومات و لباس بیمارستانی با همکاری خیران، پویش مردمی و جمعیت هلال احمر استان و جلب مشارکت شرکای اجتماعی، ذینفعان آموزش‌های مهارتی و گروه‌های جهادی تولید شده است.

انصاری افزود: ۲۳۱ نفر از اعضای پویش مردمی، مربیان و همکاران فنی و حرفه‌ای و داوطلبان جمعیت هلال احمر استان زنجان در این مورد، همکاری داشته‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: در مجموع ۱۶ کارگاه دولتی و غیردولتی در زمینه تولید ماسک، فعالیت می‌کنند و فرآیند تولید ماسک در این کارگاه‌ها با مشارکت بخش‌های مختلف جامعه که عمده آن‌ها نیروهای جهادی هستند انجام می‌شود و ماسک‌های تولیدی، تحویل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان شده است.

وی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای دوخت ماسک، تقویت روحیه جهادی مردم، شناسایی فرصت‌های موجود در شیوه امدادرسانی و تهیه اقلام ضروری مورد نیاز و ایجاد حس همکاری و تامین در شرایط اقتصادیِ بحرانی است.

انصاری خاطرنشان کرد: همکاران و نیروهای جهادی از نخستین روز شیوع ویروس کرونا در استان، همه‌روزه حتی ایام عید و روزهای تعطیل در کارگاه‌ها مشغول دوخت ماسک بودند و ثابت کردند که مهارت در کنار اخلاق حرفه‌ای را به نحو احسن آموزش دیده‌اند.

وی ابراز کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان به عنوان خدمتگزار در کنار این عزیزان ضمن تامین فضا، تجهیزات و مواد مصرفی، هماهنگی و پیگیری‌های لازم را به عمل آورده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: خروجی این امر، درخواست شرکت‌های مختلف برای جذب کارآموزان در جهت تولید پوشاک است نشان از سطح توانمندی کارآموزان و اهمیت موضوع و جایگاه مهارت در جامعه بوده و این نقطه عطفی در امر آموزش‌های مهارتی محسوب می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.