فتح‌الله حقیقی روز دوشنبه در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان زنجان اظهار داشت: زحمات و تلاش‌های بسیاری برای تنظیم نقشه راه جهش تولید استان انجام شده و مدیران باید بر اساس این نقشه حرکت کرده و آن را الگوی خود قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای نقشه راه جهش تولید استان باید فعالسازی کمیته نظارت به صورت نرم‌افزاری و استفاده از اهرم‌های کمک‌کننده بودجه به صورت جدی پیگیری شود.

استاندار زنجان گفت: بومی‌سازی اولویت‌های نقشه راه جهش تولید از طریق کارگروه‌های مختلف اقتصادی استان، نظارت جدی و عملیاتی به نقشه راه توسط کمیته نظارت، عملیاتی کردن دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد ملی اقتصاد مقاومتی، حفظ و صیانت از بنگاه‌های آسیب‌دیده از شیوع بیماری کرونا و ساماندهی واحدهای تولیدی از الزامات تحقق و اجرایی شدن نقشه راه جهش تولید استان است.

وی با تاکید بر بررسی نحوه تکمیل چرخه و زنجیره تولید در استان، اظهار داشت: توسعه و تکمیل زنجیره تولید سبب جلوگیری از خام‌فروشی و ایجاد ارزش افزوده می‌شود.

حقیقی خاطرنشان کرد: بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی با برقراری ارتباط بهینه با سرمایه‌گذاران و مدیران واحدها، کارآمد کردن مراکز خدمات سرمایه‌گذاری، مدیریت منابع دولتی، خصوصی و تسهیلات بانکی برای حفظ فرصت‌های شغلی موجود و ایجاد فرصت‌های جدید، توسعه زیرساخت‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و به‌ویژه استفاده از ظرفیت زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله، استخراج و رفع قوانین مزاحم و مانع در مسیر تولید و استفاده از ظرفیت و بضاعت سازمان‌های مردم‌نهاد، نخبگان و افراد باتجربه برای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در حوزه اقتصاد نیز بخش دیگری از اقدامات برای تحقق نقشه راه جهش تولید استان است که باید در دستور کار مدیران قرار گیرد.

وی تاکید کرد: برای توسعه تجارت با کشورهای همسایه باید ارتباط عملیاتی با بخش خصوصی و اتاق بازرگانی زنجان داشته باشیم.

حقیقی با تاکید بر ضرورت ایجاد تغییر نگرش در مدیریت، افزود: باید به تخصص و کارآمدی نه در شعار بلکه در عمل بها دهیم و که طراحی و برنامه‌ریزی برای داشتن بازارهای داخلی و خارجی با افزایش کیفیت محصولات در این زمینه ضروری است که برای تحقق آن باید بین شرکت‌های دانش‌بنیان با واحدهای بزرگ صنعتی، ارتباط برقرار کنیم.

مقام عالی دولت در استان زنجان تصریح کرد: در کنار تمام این اقدامات باید برای حفظ آرامش طبقات متوسط و ضعیف جامعه تلاش کنیم تا این قشر از سیاست‌های ما متضرر نشوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.