علی اسدی، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: ساعت ۸ صبح امروز نسبت به ساعت ماقبل آن (۷ صبح) غلظت ذرات آلاینده افزایش نشان می‌دهد اما هم اکنون شاخص کیفیت هوا ۹۰ است.

وی با بیان اینکه میزان غلظت ذرات معلق در هوا از سوی این معاونت به دقت رصد و پایش می شود، اظهار داشت: در صورت افزایش غلظت ذرات معلق در هوای زنجان، نسبت به اطلاع رسانی اقدام و توصیه ها و هشدارهای لازم به منظور حفظ سلامت مردم ارایه خواهد شد.  

اسدی، تصریح کرد: با توجه به بارندگی در پیش روی، به حتم میزان غلظت ذرات معلق در هوا نیز کاهش یافته و هوای پاک و سالمتری را شاهد خواهیم بود.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: شاخص اگر بین ۵۰ تا ۱۰۰ باشد در این صورت کیفیت هوا برای گروه های حساس نیز سالم خواهد بود اما اگر به ۱۰۰ تا ۱۵۰ برسد در این صورت برای گروه های حساس اعم از کودکان و افراد دارای بیماری‌های قلبی و ریوی، ناسالم می شود.

اسدی با تاکید بر اینکه اگر غلظت ذرات PM۲.۵ به رقم ۳۵ به بالا برسد در این صورت شرایط برای گروه های حساس ناسالم می شود، افزود: اگر شاخص کیفیت هوا ناسالم باشد در این صورت افراد حساس باید از قرار گرفتن در معرض هوای آزاد و محیط‌های باز خودداری و افراد عادی نیز از فعالیت طولانی و سنگین خارج از منزل پرهیز کنند.  

وی اظهار داشت: شاخص هوا از صفر تا ۵۰ خوب، ۵۰ تا ۱۰۰ سالم، ۱۰۰ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۰ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمام افراد، ۲۰۰ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و ۳۰۰ به بالا در حد خطرناک است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان، روز گذشته از ورود توده گرد و غبار به این استان خبر داد و گفت: با ورود این توده شکل گرفته از کشور عراق به ایران، کیفیت هوای زنجان نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.