رامین میرزایی شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان زنجان اظهار داشت: بر اساس مطالعات انجام شده در میز خدمت ۲۲ دستگاه اجرایی در سال گذشته، ۲۴۵ خدمت به میزان ۲۴ درصد به صورت حضوری، ۲۹۹ خدمت به میزان ۳۰ درصد به صورت الکترونیکی، ۳۸۱ خدمت به میزان ۳۸.۵ درصد به صورت ترکیبی (حضوری و الکترونیکی) و ۷۳ خدمت یعنی ۷.۳۱ درصد از مجموع خدمات به صورت مراجعه مستقیم بوده است.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل بهزیستی، صندوق بازنشستگی و اداره کل ثبت احوال، دستگاه‌های برتر استان بودند.

میرزایی افزود: تامین فضا و تجهیزات مناسب در ورودی دستگاه‌ها، آشنا نبودن متصدیان میز خدمت با وظایف خود، اصلاح نشدن فرآیندها و عدم تهیه و ابلاغ خدمات شناسنامه‌دار در سطح ملی به استان‌ها از جمله چالش‌های استقرار میز خدمت در زنجان و سایر استان‌ها است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: شورای راهبری توسعه مدیریت این استان در ارزیابی استان‌ها توانست نمره کامل از سازمان اداری و استخدامی بگیرد.

وی افزود: مصوبات این شورا در بسیاری از بخش‌ها ۱۰۰ درصد و در برخی موارد بیش از ۹۰ درصد، محقق شده است.

میرزایی با اشاره به تشکیل کارگروه توسعه مدیریت در دستگاه‌های اجرایی، خاطرنشان کرد: این کارگروه در حال تشکیل شدن است و مدیران دستگاه‌ها باید توجه داشته باشند که حضور نماینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان به عنوان عضو اصلی در این کارگروه، الزامی بوده و مصوبات دستگاه‌ها بدون حضور نماینده این سازمان، باطل تلقی می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان نیز گفت: نقشه راه و برنامه نظام اداری این استان برای سال ۹۹ بر اساس ۱۰ برنامه ابلاغی کشور، تنظیم شده و برنامه‌های مختلفی برای تحقق آن در سطح استان پیش‌بینی شده است.

ناهید نجفی افزود: طراحی ساز و کارهای مناسب برای اجرایی کردن سیاست‌های کلی نظام اداری، پیش‌بینی بودجه مورد نیاز برای اجرای برنامه‌های اصلاح نظام اداری، پیگیری اجرای برنامه‌های ارتقای سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی در دستگاه‌های اجرایی، ارتقا و توسعه زیرساخت‌های لازم برای استقرار دولت الکترونیک در دستگاه‌های اجرایی، ارتقای کیفیت خدمات دولتی به منظور افزایش رضایتمندی مردم و کاهش هزینه‌ها در فضای رقابتی، برنامه‌ریزی برای توانمندسازی و بهسازی آموزش مدیران و کارکنان دولت، بررسی و تصویب برنامه‌های مورد نیاز به منظور ارتقای فرهنگ سازمانی با رویکرد استانی، نهادینه کردن اصول پاسخگویی، شفافیت و تقویت نقش نظارتی تشکل‌های مردم در بخش عمومی و جمعبندی، معرفی و تبادل تجارب موفق استانی در حوزه اصلاح نظام اداری از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای تحقق نقشه راه و برنامه نظام اداری استان زنجان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.