حجت‌الاسلام مختار کرمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه یکی سیاست‌های جدید ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه نصب امین موقوفات است، گفت: برای ۱۵ موقوفه امین نصب شده است که شامل ۱۹۸۸ رقبه است.

وی با بیان اینکه برای ۱۹۸۸ رقبه از موقوفات استان زنجان تامین منصوب شد، گفت: نصب امین در موقوفات در موقوفات باعث بهره روی بیشتر می‌شود و در توسعه و تقویت فعالیت‌های اوقاف در بخش‌های مختلف تأثیرگذار است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه ۸۰ درصد موقوفات در استان زنجان زمینه نصب امین را دارد، گفت: در استان زنجان هزار و ۸۰۰ موقوفه و۳۱ هزار رقبه وجود دارد.

کرمی افزود: امین، ظرفیت قانونی است و قانون‌گذار نصب امین را با دقت نظر برای اداره شئون موقوفات، کمک به جریان حفظ عین، افزایش نظارت بر نیات واقفین تحت نظر ادارات کل اوقاف استان‌ها مجاز دانسته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه داشتن حسن شهرت و نداشتن سوء‌سابقه و همچنین تدین، تعهد و امانتداری را از بارزترین صفاتی دانست که امین یا هیئت امنا باید دارا باشند، گفت: اتخاذ تمهیدات لازم به منظور حفظ و آبادانی موقوفه مورد اشاره با هماهنگی اداره اوقاف و امور خیریه محل و پیگیری و وصول مطالبات جاری و معوق از مستأجران با نظر حوزه اوقافی مربوطه از جمله این موارد است.

کرمی افزود: امین یا هیئت امنا باید به ارائه برنامه عملیاتی تحولی و تنظیم بودجه سالانه با رویکرد افزایش بهره وری موقوفه بپردازند و حفظ و مراقبت کامل در مورد امانت و حراست از اموال و املاک موقوفه و احیا، عمران و آبادانی املاک و رقبات موقوفه براساس قوانین و مقررات سازمان اوقاف را مدنظر قرار دهند.

وی با اشاره به ایجاد ۲۱ وقف جدید طی سال ۹۸ در استان زنجان، گفت: وضعیت وقف در استان زنجان برای فعالیت‌های قرآنی به لحاظ منفعتی مناسب نیست اما به لحاظ انتفاعی یعنی استفاده از اماکن و… در حد مطلوب بوده و نمونه بارز آن‌ها دارالقرآن کریم و جامعه‌القرآن است.

کرمی ادامه داد: مراکز افق مستقر در بقاع متبرکه فعالیت بسیار خوبی در مسءله کرونا داشتند و این همکاری و هم‌افزایی در طرح ضیافت الهی به اوج خواهد رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.