حجت الاسلام جعفر جنتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به ضرورت ایجاد موقوفه های جدید متناسب با نیازهای روز جامعه اشاره کرد و افزود: در سال های گذشته افراد مختلفی با نیت های گوناگون موقوفات قابل توجهی را در سطح استان ایجاد کردند که آثار و ثمرات اجتماعی و اقتصادی این موقوفات در سطح جامعه قابل مشاهده است.
وی به ضرورت تقویت و تداوم سنت حسنه وقف در جامعه تاکید کرد و ادامه داد: وقف مشارکتی از موضوعاتی که می توان با کمک رسانه ها آن را در سطح جامعه ترویج و نهادینه کرد.
وقف مشارکتی به ساز وکاری در ایجاد موقوفه گفته می‌شود که در آن تعداد زیادی واقف، بر موضوعی واحد، با یک وقفنامه مشترک، وقف می‌کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: ممکن است خیلی از افراد توانایی و تمکن مالی آن چنانی برای ایجاد وقف های جدید نداشته باشند که در چنین شرایطی می توان از طریق وقف مشارکتی، امکان ایجاد موقوفه های جمعی و اشتراکی را فراهم کرد.
وی به اجرای طرح جامع امامزاده سید ابراهیم(ع) زنجان اشاره کرد و افزود: به نتیجه رساندن اجرای این طرح به مساعدت مسئولان و نیز کمک رسانه ها نیاز دارد چرا که شرایط و وضعیت این بقعه و برخی دیگر از بقاع متبرکه متناسب با شأن استان زنجان نیست.
استان زنجان 132 بقعه متبرکه را در خود جای داده است.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.