دکتر خدیجه ابراهیم‌خانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به روند اجرای نسخه نویسی الکترونیکی در استان افزود: برای نسخه نویسی الکترونیکی مطب‌های استان از زیرساخت های لازم برخوردار هستند و از این طریق می توانند نسبت به استحقاق سنجی بیمار نیز اقدام کنند.

در مراکز مجهز به سرویس استحقاق سنجی پس از ثبت کد ملی فرد مراجعه کننده، سرویس در پاسخ، هویت و وضعیت صندوق بیمه متقاضی را به عنوان پاسخ استعلام اعلام می‌کند.

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی ها تا پایان تیر امسال کاربرد دفترچه های بیمه به حداقل کاهش خواهد یافت و این مهم امسال با جدیت بیشتری اعمال می شود.

وی اظهار داشت: این طرح مهم از انتهای سال ۹۷ در استان کلید خورد و با توجه به آموزش های ارائه شده و برگزاری جلسات مختلف در زمان حاضر ۶۵ درصد مطب های طرف قرارداد با این ادراه کل وارد این طرح شده اند و  نسخه نویسی بصورت الکترونیکی انجام می شود.

ابراهیم خانی افزود: با اجرای نسخه نویسی الکترونیکی ۸۵ درصد موسسات طرف قراداد این اداره کل از قبیل داروخانه، فیزیوتراپی،آزمایشگاه و رادیولوژی به این کار مبادرت می کنند که با شروع طرح استحقاق سنجی و ارائه آموزش ها به هدف گذاری تعیین شده، خواهد رسید.

وی اظهار داشت: با توجه به آمارهای دریافتی از سامانه ماهانه حدود  ۱۱ هزار نسخه به صورت الکترونیکی تولید می شود که این میزان در سال جاری روند بهتر خواهد داشت.

به گفته مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان، انجام این کار مهم از ابعاد مختلف فواید زیادی دارد و در صورت پیاده سازی کامل آن در سطح استان برای مراکز طرف قرداد، بیمه شدگان و حتی داروخانه ها آثار مطلوبی را به دنبال دارد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این کار مهم تماس فیزیکی را به مرتب کاهش می دهد و  این در حالی است جمع آوری دفترچه ها بیمه ای مراجعه کنندگان در مراکز ارائه دهنده خدمات درمانی مشکلات گوناگون و حتی آلودگی هایی را نیز به همراه دارد.

ابراهیم خانی پیش از این اعلام کرده بود که اداره کل بیمه سلامت با ۹۵ درصد پزشکان عمومی، ۸۳ درصد متخصصان، ۱۰۰ درصد آزمایشگاه ها، فیزیوتراپی، پرتوپزشکی و فوق تخصص ها، ۹۸ درصد داروخانه ها و ۴۹ درصد دندانپزشکان نیز طرف قرار داد است.

وی خاطرنشان کرده بود: شمار بیمه شدگان بیمه سلامت استان در سال ۹۲، حدود ۵۵۶ هزار نفر بود که با شروع طرح تحول نظام سلامت ۹۰ هزار نفر ثبت نام کردند و هم اکنون جمعیت بیمه شدگان به ۶۳۵ هزار نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.