فتح‌الله حقیقی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان زنجان افزود: این طرح باید منطبق بر واقعیت‌ها بوده و کِشت‌های غیرمجاز، ساخت و سازهای غیرمجاز و چاه‌های غیرمجاز نیز در آن طرح لحاظ شود.

وی با اشاره به کاهش بارندگی‌های امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، اظهار داشت: کیفیت بارندگی‌های امسال نسبت به سال گذشته، معنادار است زیرا بارندگی سال گذشته در زمان نامناسبی بود اما بارش‌های امسال در بهترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت رخ داده است.

حقیقی با تاکید بر قطع ریشه تخلف در چاه‌های غیرمجاز، خاطرنشان کرد: در انسداد و برخورد با تخلفات مربوط به چاه‌های آب، اولویت باید به ترتیب با صاحبان چاه‌های غیرمجاز که افراد دارای جایگاه بوده و از جایگاه خود سوءاستفاده می‌کنند باشد و سپس با افرادی که برداشت مازاد از چاه‌های مجاز دارند، برخورد شود.

استاندار زنجان گفت: در سال گذشته، کشت‌هایی در این استان بود که مشکلاتی ایجاد کرد. برای مثال؛ برداشت گوجه‌فرنگی در سال‌های قبل بین ۲۲۰ تا ۲۵۰ هزار تُن بوده در حالی که پارسال به‌رغم هشدارهای متعدد ۴۷۰ هزار تُن کاشته شد.

وی اظهار داشت: کشاورزان باید توجه داشته باشند و جهاد کشاورزی هم نظارت کند که محصولاتی مانند هندوانه، گوجه‌فرنگی و صیفی‌جات مشمول یارانه دولت نیستند.

حقیقی با بیان اینکه کشت محصول با آب چاه‌های غیرمجاز، ممنوع است، تصریح کرد: مدیران مربوطه باید به این مهم، نظارت کنند و در غیر این صورت باید پاسخگو باشند.

وی خاطرنشان کرد: نظارت و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز برای پیشگیری از وقوع مشکلات بعدی نیز بر عهده مدیران مربوطه است.

مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا به معنی تغییر شرایط نیست

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جلسه امروز ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا که به ریاست رییس‌جمهوری و به صورت ویدئوکنفرانس با حضور استانداران سراسر کشور برگزار شد، گفت: این موجب افتخار است که امروز برای دومین بار، اجرای طرح پایلوت نمونه‌گیری سرپایی ویروس کرونا در استان زنجان در این جلسه مطرح و از آن به عنوان یک طرح موفق، یاد شد.

وی افزود: اجرای موفق این طرح سبب شده تا طرح پایلوت استان زنجان با دستور ستاد ملی در برخی استان‌های دیگر نیز اجرا شود.

حقیقی اظهار داشت: از هفتم فروردین‌ماه سال جاری تا کنون ۶۵ درصد تست‌های کرونا در استان زنجان به صورت آزمایشگاهی و ۳۵ درصد بالینی بوده و طی این مدت از ۴۷۰۰ نفر تست سرپایی گرفته شده است.

وی با اشاره به طی مراحل درمانی ۱۲۰ نفر در نقاهتگاه‌های استان، خاطرنشان کرد: این کار سبب جداسازی بیماران مبتلا به کرونا، جلوگیری از مراجعه به بیمارستان‌ها و اجرای موفقیت‌آمیز مداوای این بیماران شده است.

مقام عالی دولت در استان زنجان تصریح کرد: مصوبات جلسه امروز ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا دلیل بر تغییر شرایط نیست و اگر تغییری در وضعیت و شرایط حاکم ایجاد شود بدون لحظه‌ای درنگ و با خوشحالی مضاعف اعلام می‌کنیم.

وی تاکید کرد: ماندن در خانه و رعایت نکات بهداشتی، همچنان یک اصل باید باشد.

استاندار زنجان با اشاره به مصوبات جلسه امروز ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، گفت: بازارها و پاساژهای مسقف از فردا / اول اردیبهشت/ به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کم‌خطر بودن و تجمع نداشتن، تعطیل کردن در ساعت ۶ عصر و اخذ کد رهگیری از سامانه سلامت می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند اما مشاغلی مانند قهوه‌خانه‌ها، رستوران‌ها و دیزی‌سراها که سبب تجمع می‌شوند کماکان باید تعطیل باشند.

وی اظهار داشت: اماکن متبرکه نیز تا اطلاع ثانوی مشمول تعطیلی هستند مگر آنکه تصمیم جدیدی از سوی ستاد ملی اتخاذ شود.

حقیقی خاطرنشان کرد: مدارس و دانشگاه‌ها نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل بوده و فقط تحصیلات مقطع دکتری و آن هم با رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت، امکان آغاز فعالیت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.