علیرضا علیزاده در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: هوشمندسازی و قرائت از راه دور مشترکان را به تعداد ۱۰ هزار مشترک برنامه‌ریزی کرده‌ایم و امیدواریم تا پایان امسال بتوانیم در این راستا و در بخش صنعت و کشاورزی نیز این امکان را برای قرائت آنلاین مصرف این بخش فراهم کنیم که این مهم به مدیریت مصرف برق کمک کرده و از همه مهم‌تر مدیریت انرژی از سوی مشترکان اعمال می‌شود.

وی اظهار کرد: همچنین برای کاهش تلفات انرژی، امسال نیز همانند سنوات گذشته برنامه‌هایی را در دستور کار قرار داده‌ایم که در این راستا تلاش می‌کنیم سیم‌های لخت شبکه هوایی را در مناطق روستایی و حاشیه شهرها به کابل‌های خودنگه‌دار تبدیل کنیم که این موضوع باعث جلوگیری از سرقت انرژی و تاسیسات شبکه شده و علاوه بر این در پایداری شبکه و نیز کاهش تلفات انرژی بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان، در پاسخ به سئوالی مبنی بر اعمال تخفیف به واحدهای تولیدی و صنعتی در استان، ادامه داد: بر اساس مصوبات وزارت نیرو، بحث تخفیف ریالی نمی‌تواند جزو برنامه‌های این شرکت باشد اما با توجه به همکاری‌هایی که صنایع در تابستان سال گذشته با این شرکت در راستای مدیریت مصرف برق داشتند، این همکاری‌ها رصد و مبالغ که در حدود ۴ میلیارد تومان بود به این شرکت‌ها عودت داده شد که این خود کمکی به صنایع بود که به خاطر مدیریت در مصرف انرژی عایدشان شد.

علیزاده تاکید کرد: همچنین بحث تقسیط و ایجاد تسهیلات لازم برای صنایع مشکل‌دار در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مورد بررسی قرار گرفت که این روند قرار است امسال نیز تداوم داشته باشد که این خود به تداوم تولید در استان کمک شایانی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه این شرکت به عنوان یک شرکت پایلوت موفق در زمینه هوشمند سازی لوازم اندازه گیری مسترکین فهام در کشور شناخته شد ه است، گفت: طی سال گذشته بیش از ۶ هزارو ۵۰۰ دستگاه کنتور فهام در استان نصب شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان، گفت: طرح فهام سیستم یکپارچه‌ای شامل سخت‌افزار، نرم‌افزار، شبکه و بستر مخابراتی است و طرح فهام اطلاعاتی نظیر مصرف، دیماند، ولتاژ، جریان و اطلاعات دیگر مشترکین برق را به‌صورت نزدیک به Real Time از سمت مصرف‌کننده دریافت می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.