فاطمه کرباسی شامگاه چهارشنبه در کنفراس خبری با خبرنگاران که بصورت ویدئو کنفراس برگزار شد، با اشاره به اقدامات انجام گرفته این اداره کل در ایام کرونایی افزود:  با توجه به شیوع این بیمار ی در کشورمان صنوف مختلفی از جمله هنرمندان نیز متضرر شدند که آخرین اقدام انجام گرفته  احصا ضرر و زیان و خسارت های حوزه رسانه و فرهنگ و هنراستان بوده که این مهم  به وزارتخانه اعلام شد و براساس حمایت هایی انجام خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: این اداره کل، همگام با سایر دستگاههای متولی و برای اطلاع رسانی کافی در بین عموم مردم کمپین “در خانه بمانیم” را راه اندازی کرد که پنج هزار عضو داشت که اگاهی بخشی لازم در این ارتباط انجام شد.

این مسؤول  ادامه داد: با توجه به نقش اصیل و بی‌بدیل هنر در همه حوزه ها این قشر نیز در این استان  همزمان با ایام عید و دوران قرنطینگی دست بکار شدند  و حدود ۴۰۰ مورد مطلب از اصحاب فرهنگ شعرا، ادبا، نویسندگان  تولید شد.

وی اضافه کرد:  حدود  ۲۰۰ اثر ارزشمند نیز توسط  مجموعه هنرمندان شامل همه بخش ها،   هنرنمایشی، خوشنویسان هنرهای تجسمی، که گاه در داخل منازل خود  با تهیه  یک فیلم کوتاه یک الی دو دقیقه‌ای که در سطح کشور هم ارایه شد سهم بسزایی در خانه ماندن مردم و رعایت فاصله اجتماعی داشتند.

کرباسی افزود: هنوز اقدامات لازم در این عرصه به پایان نرسیده که در این ارتباط مسؤولیت  اصحاب فرهنگ و رسانه   به لحاظ بعد  روانی ذهنی،   اجتماعی، و  آموزش هایی که داده می شود، در دوران پسا کرونا خود را نشان خواهد داد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ادامه داد:  جشنواره بین المللی سلامت روان که توسط دانشگاه علوم پزشکی زنجان برگزار و از ۷۲کشور آثار متعددی ارسال شد نشان داد که حوزه فرهنگ و هنر نمیتواند تحت تاثیر تحریم ها قرار بگیرد.

وی اظهار داشت:  در حوزه اطلاع رسانی  نیز به این مهم توجه داشت  روزنامه ها و خبرگزاری های استان  مشارکت فعالانه ای داشتند و هر آنچه لازم بود را انجام دادند که این موضوع نشان داد زنجان در شاخص های سرمایه اجتماعی در شرایط خوبی قرار دارد.

این مسؤول یادآور شد: در کمیته اطلاع رسانی، به صورت آنلاین صورتجلسه های شورای اطلاع‌رسانی کشور، و مصوبات بلافاصله در اختیار مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها و دبیران شورای اطلاع‌رسانی استان‌ها قرار داده شد که بلافاصله از طریق معاونت فرهنگی و رسانه ادارات در اختیار خبرگزاری ها و مجموعه ها قرار داده می‌شد.  

وی خاطر نشان کرد: هر چند بیمار کرونا  آسیب های زیادی را  در حوزه های مختلف به ویژه اقتصادی برجا گذاشت اما برخی نکات مثبت وجود داشت  که  سبک زندگی پس  از بوجود امدن  تکنولوژی، فناوری اطلاعات و تکنولوژی اینترنت نوع دیگری خود را نشان داد.

به گفته کرباسی،  بیشترین نمود عینی این مساله در کشورمان  بخش آموزش بوده  است.

این مسؤول، اشاره به قابل پیش بینی نبودن شرایط، از اصحاب رسانه  این استان خواست تا پیشنهادات خود در رابطه با چگونگی فعالیت رسانه ها و هنرمندان در صورت ادامه و طولانی شدن این شرایط کنونی  اعلام کنند تا به اشتراک گذاشته شود.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا  دیروز ۷۶ هزار و ۳۸۹ نفر در کشور به طور قطعی به کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۴۷۷۷ نفر رسیده است.

کیانوش جهانپور همچنین بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۵۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران در کشور به ۷۶ هزار و ۳۸۹ نفر رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.