سرهنگ مسعود رمرودی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهید قامت بیات در سال ۱۳۴۰ در روستای قره آغاج زنجان به دنیا آمد و ۱۸ بهمن ماه ۱۳۶۱ در عملیات والفجر مقدماتی در منطقه رقابیه هنگام انجام عملیات شناسایی به همراه چند تن از فرماندهان دیگر، بر اثر اصابت ترکش خمپاره به سرش به شهادت رسید.

وی اظهار داشت: سال ۹۴ نیز شهید رضا سلیمانی که در شهر ابهر چشم به جهان گشود و سال ۱۳۶۲ برای نخستین بار در جبهه‌های حق علیه باطل شرکت کرد و ۱۲ اردیبهشت سال ۶۵ ( ۱۷ سالگی) و تنها چند روز بعد از اعزام در عملیات والفجر ۸ در منطقه فاو به درجه رفیع شهادت نایل شد به عنوان شهید شاخص معرفی شد.  

رمرودی افزود: در راستای ترویج سبک زندگی شهدای گرانقدر بسیجی و گوهر یابی از گنجینه‌های ارزشمند انقلاب اسلامی، معرفی شهدای شاخص بسیج از سال ۸۹ پایه‌گذاری شد که این سنت حسنه فرصتی بی نظیر برای فرهنگ سازی در حوزه مقاومت، ایثار و شهادت و بازخوانی سبک زندگی نام آوران بسیج و پرداختن به معیارها و ویژگی‌های جوان مؤمن انقلابی و معرفی الگوهای عینی در تاریخ انقلاب اسلامی و بازآفرینی این الگو برای نسل جوان و نوجوان امروز است.

معاون فرهنگی هنری سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: معرفی شهدا شاخص استان در راستای آشنایی و بهره‌گیری هر چه بیشتر جامعه به ویژه نسل جوان با روش و سبک زندگی این شهیدان گرانقدر و عزیز است.

رمرودی با بیان اینکه سازمان بسیج هر سال در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، تعدادی از شهدا را به عنوان شهید شاخص معرفی می‌کند افزود: مومن و انقلابی، داشتن سابقه عمل جهادی برجسته در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دفاع از حریم اهل بیت(ع)، جریان ساز برای نسل جوان، جوان بودن، دارای حرکت‌های امیدبخش و نیز موفقیت در عرصه‌های علمی، فرهنگی و هنری از جمله شاخصه‌های مهم انتخاب شهدای شاخص محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه باید از مستندات کافی برای معرفی شهدا شاخص استفاده شود، افزود: از ادارات مرتبط از جمله بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، نیروی انتظامی و ارتش نیز اسامی دریافت شده بود.

رمرودی با اشاره به اینکه پس از مطالعه و بررسی کافی شهید قامت بیات به عنوان شهید شاخص استان انتخاب شد، اظهار داشت: همچنین شهید حمید سیاهکالی مرادی شهید مدافع حرم، شهیده صدیقه رودباری شهید ترور و شهید ابومهدی المهندس به عنوان شهید شاخص جهان اسلام به عنوان شهدای شاخص بسیج مرکز معرفی و استان‌ها نیز نسبت به معرفی و ترویج سبک زندگی این شهدا اقدام می‌کنند.

وی تصریح کرد: برای معرفی هر چه بهتر و بیشتر شهدا سال،  فعالیت‌های متنوع ازجمله تبلیغات شهری شامل نصب بنر و تمثال شهید در مکان‌های حساس و پر تردد شهر، نامگذاری مکان‌ها به نام شهدا، آشنایی با سیره این شهیدان در حلقات صالحین، برگزاری یادواره‌هایی با محوریت شهدای سال، چاپ و توزیع کتاب مرتبط با زندگینامه شهدا، ساخت مستند زندگینامه این شهید، معرفی وصیت‌نامه شهدا در صفحه‌های مجازی صورت می‌گیرد.

رمرودی با بیان اینکه شهید شاخص هر قشر بسیج نیز معرفی شده است، افزود: امنیت کنونی کشور نتیجه فداکاری، ایثار و از خودگذشتگی جوانان دیروز این مرز و بوم است و همه ما باید برای حفظ انقلاب و عزت و اقتدار کشور راه آنان را ادامه دهیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.