به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد سلطانی شامگاه شنبه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه طرح ترافیکی زوج و فرد در زنجان از صبح امروز (دوشنبه )۲۴ فرودین ماه با هدف کاهش تجمع در هسته مرکزی شهر زنجان آغازمی‌شود، گفت: در نتیجه اجرای این طرح ۵۰ درصد از حجم ترددها در ساعات پیک کاسته خواهد شد.

وی افزود: تلاش برای کاهش ترددها در هسته مرکزی شهر و خیابان‌های منتهی به این محدوده از اهداف اجرای طرح زوج و فرد خودروهای شخصی در شهر زنجان است.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه در اجرای طرح ترافیکی زوج و فردبه هیچ وجه خودرویی متوقف نخواهد شد، ادامه داد: خودروهایی که طرح زوج و فرد را رعایت نکنند اعمال قانون شده و در اسرع وقت اطلاع‌رسانی خواهد شد.

سلطانی افزود: بعد از پایان تعطیلات نوروزی شاهد افزایش حضور مردم در معابر عمومی شهر هستیم و برخی شهروندان توجهی به اجرای طرح فاصله گذاریاجتماعی نمی‌کنند که در این راستا ضمن دعوت از مردم برای رعایت فاصله اجتماعی و ماندن در خانه، طرح ترافیکی پایلوتی در محدوده مشخصی از هسته مرکزی شهر زنجان اجرا خواهد شد که همان طرح زوج و فرد است.

وی با تأکید بر اینکه هدف از اجرای طرح زوج و فرد در زنجان مدیریت تردد خودروهای شخصی در محدوده خاصی از شهر است، گفت: بازخوردهای اجرای طرح زوج و فرد خودروها در هسته مرکزی شهر، باعث تصمیم‌گیری در خصوص آینده این طرح خواهد شد و تداوم اجرای این طرح منوط به نتیجه ارزیابی‌ها خواهد بود و اگر هدف محقق نشود اصراری به اجرای آن نیست.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان همچنین در خصوص دلایل اجرا نشدن طرح زوج و فرد در منطقه پرتردد اسلام‌آباد، گفت: اجرای طرح زوج و فرد در هسته مرکزی شهر و اجرا نکردن این طرح در اسلام‌آباد به دلیل خاص بودن این منطقه است.

سلطانی گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعیاتوبوس‌های شهری در زنجان فعالیت ندارند و به شهرداری هم ابلاغ‌شده است که رانندگان تاکسی‌ها دو نفر را در صندلی پشت سوار کنند.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان افزود: به مدیران شهرداری تاکید شده ضمن بازنگری در طرح‌های در حال اجرا، نتایج هم مورد ارزیابی قرار گیرد چراکه به دلیل محدودیت محورها و بالا بودن حجم خودروهای در حال تردد، چاره‌ای جز اجرای طرح‌های محدودکننده نیست.

سلطانی با اشاره به تشکیل کمیته بهداشت محیط در استان زنجان، گفت: این کمیته باهدف ارتقای اقدامات انجام‌شده در حوزه بهداشت محیط‌زیستتشکیل‌شده است که بر اساس آن ضدعفونی معابر طبق پروتکل خاصی شامل زمان و مواد مورداستفاده برای ضدعفونی معابر انجام می‌شود.

وی ادامه داد: بعد از ابلاغ دستورالعمل بهداشت محیط ۴۰۰ گروه برای فعالیت در این حیطه تشکیل‌شده است و این گروه‌ها علاوه بر اقدامات موردنیاز برای ضدعفونی ۴۰ نقطه از شهر، اقدام به پاک‌سازی محیط می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.