ناصر فغفوری شامگاه جمعه در نشست خبری با خبرنگاران استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به اقدامات انجام گرفته این سازمان در خصوص پیشگیری از بیماری کرونا افزود: برای تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز بیمارستان‌ها و داروخانه ها از قبیل ماسک، الکل و ژل های ضدعفونی کننده واحدهای تولیدی استان فعالیت بسیار خوبی داشتند و در این راستا از تمامی ظرفیت های موجود استفاده شد.

وی اضافه کرد: بر این مبنا مهمترین موضوع تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز برای پیشگیری از این بیماری به ویژه ماسک به ترتیب اولویت کادر بیمارستانی، خانه های بهدشت و در نهایت داروخانه ها قرار داشت که طبق برنامه ریزی ها عمل شد.

این مسؤول ادامه داد: در این میان یک دستگاه غیر فعال تولید ماسک که از ۲ سال پیش وارد این استان و بدون استفاده رها شده بود که با پیگیری سرمایه گذار و همکاری های بین بخشی، پس از رفع مسائل فنی، از همان روزهای نخست شیوع بیماری در محلی با استانداردهای بهداشتی فعالیت خود را آغاز کرد.

این مسؤول ادامه داد: با این اقدام حداکثر روزانه ۵۰ هزار ماسک سه لایه جراحی مورد نیاز شدید بیمارستان ها تامین شد و در واقع مدیریت یکپارچه ای انجام گرفت و تمامی اقلام با واسطه در اختیار معاونت غذا و دارو و شرکت تعاونی داروسازان به عنوان مباشر قرار گرفت.

فغفوری در ارتباط با تامین الکل مورد نیاز استان نیز افزود: برای شرکت کیمیا الکل به عنوان تنها واحد تولیدی این نوع فراورده در شهرستان ابهر که روزانه حدود چهار تن تولیدی دارد با هماهنگی‌های متولیان امر مجوز موردی برای تولید ۱۵ تن در روز تا پایان خرداد امسال صادره شده است.

 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان ادامه داد: با تلاش های انجام گرفته، واحد تولیدی دیگر در این استان نیز ماسک صنعتی به تعداد ۱۰ هزار عدد فعالیت خود را آغاز کرده و واحد دیگر در یکی از مناطق شهر زنجان در یک محیط مناسب نیز ماسک های جایگزین N ۹۵ را تولید می کند.

فغفوری گفت: بر اساس ابلاغیه ملی ستاد کرونا فعالیت واحدهای صنفی، بازار و کسبه تا ۲۰ فروردین تعطیل شده و اجازه فعالیت نداشته و همان ضوابط برای واحدهای  صنفی با قدرت و شدت بیشتری ادامه دارد.

وی اضافه کرد: واحدهای صنعتی نه تنها الزام به تعطیلی نشدند، بلکه طی مکاتبات انجام گرفته با وزارت صنعت، معدن و تجارت، تاکید شد، به هیچ وجه فعالیت اقتصادی کارخانجات نباید تعطیل شود و واحدهای تولیدی اقلام بهداشتی مرتبط با بیماری کرونا از اواخر اسفند به طور مستمر بدون تعطیلی فعالیت دارند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: برای فعالیت مابقی واحدها نیز بر اساس پروتکل های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با احصا موارد و تصمیم گیری در ستاد استانی این مهم اجرا خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.