شهرام میرزایی روز پنجشنبه با اعلام این مطلب به خبرنگاران افزود: از ۹ اسفند سال گذشته تاکنون در استان زنجان سلامت سرنشینان ۳۸ هزارو ۹۶ خودرو در خصوص ابتلا به ویروس کرونا با تب سنجی مورد پایش قرار گرفته است.
میرزایی اظهارداشت: از ۹۷ هزارو ۶۰۴  نفری که تب سنجی شده اند ۹۷ هزار و ۷۲ نفر بدون علائم ابتلا به ویروس کرونا بوده اند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: از ۴۲۲ نفری که با علائم تب بودند ۳۶۹ نفر به مراکز درمانی استان ارجاع داده شدند.
میرزایی خاطرنشان کرد: تب سنجی و غربالگری این تعداد در ۲۴ پست بازرسی سلامت مبادی ورودی و خروجی شهرها، ترمینال، راه آهن و شهر تاریخی سلطانیه انجام می‌شود.
وی یادآوری کرد: از ابتدای غربالگری و پایش سلامت یک‌هزارو ۳۶۴ نفر از داوطلبان، جوانان و پرسنل هلال احمر در پست های بازرسی سلامت، غربالگری و تب سنجی افراد ورودی به شهرها فعالیت کرده اند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: از این تعداد یک هزار و چهار نفر داوطلب و اعضای جوانان و ۳۶۰ نفر نیز از کارکنان جمعیت هلال احمر استان هستند.
میرزایی افزود: اعضای داوطلب و کارکنان جمعیت هلال احمر استان زنجان در ۲۴ پست بازرسی سلامت افراد را به روش تب سنجی کنترل می کنند و قبل از این عملیات نیز  آموزش های مورد نیاز نیز به آنها ارائه شد.
وی ادامه داد: در این مدت ۲۴۴ خودروی سواری، کمک دار و کمک دار سبک در ارائه خدمات فعال بود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: غربالگری و تب سنجی هلال احمر با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی استان زنجان انجام می شود.
میرزایی تاکید کرد: عبور از بحران ویروس کرونا مستلزم عزم همگانی همه شهروندان در سطح شهرها و روستاها است و جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز همه توان تجهیزات و نیروها را به منظور جلوگیری از شیوع این ویروس به کار بسته و شبانه روز در تلاش است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.