پست‌های بازرسی سلامت، غربالگری و تب سنجی در ورودی های استان زنجان حال و هوایی متفاوت‌تر از سال‌های گذشته به این شهر داده است.
روزهای پایانی هر سال استان مهیای استقبال از میهمانان نوروزی و راهنمایی آنها به مراکز گردشگری و دیدنی می شد تا برکت مسافران در استان فزونی یافته و مهمانان نیز با خاطراتی خوش و دلپذیر به شهرهای خود برگردند.اما امسال، با شیوع بیماری کرونا هرچند حال و هوای عید و سفر و تفریح بر شهر حاکم نیست اما با این وجود در شرایط کرونایی نیز می توان صحنه هایی از ایثار و فداکاری را دید که موجب طراوت روح و روان هر انسانی می شود.

چادرهای جمعیت هلال احمر در ورودی های استان زنجان برپاست که برای هر بیننده و رهگذری نشان از ارائه خدمات بی منتی دارد که در آن افرادی داوطلبانه در گرما و سرما به این مهم آستین همت را بالا زده سلامتی خود را به خطر انداخته اند تا شاید بتوانند قدم هایی در جهت قطع زنجیره این بیماری بردارند.

در جوامع  پیشرفته داشتن فعالیتهای داوطلبانه وظیفه متعالی شهروندی به شمار می رود و برنامه‌های تشویقی برای ورود جوانان و تسهیل کار داوطلبانه با مشارکت مردم و خودجوش در امور اجتماعی لحاظ و داشتن فعالیت داوطلبانه در رزومه کاری افراد ارزش اجتماعی مثبت محسوب شده و مورد تکریم عموم قرار می‌گیرد.
انجام این‌گونه فعالیت‌ها در فرهنگ غنی ایرانی - اسلامی در دیدگاه فردی نوعی ایثار و از خود گذشتگی با وقف توانمندی‌ها، زندگی و برنامه‌های فردی همراه بوده و روحیه تعاون و مسؤولیت پذیری را ترویج می دهد.
در جمعیت هلال احمر شهرستان زنجان نیز افراد بسیاری هستند که با دل و جان در راه خدمت به همنوعان خود ایثار می کنند که الهه اوصانلو و علی جهانی زوج جوانی هستند که  ۱۵ سالی است که پا پیش گذاشته و توانمندی ها و برنامه های زندگی مشترک خود را وقف خدمت به مردم در حوادث و ‌بحران ها می کنند.
اوصانلو با بیان اینکه عید هر سال در اکیپ های نوروزی هلال احمر زنجان فعالیت داشتم، افزود: امسال با شیوع بیماری کرونا در پست های بازرسی سلامت، غربالگری و تب سنجی در خدمت شهروندان هستیم.
وی اظهار داشت: فعالیت در این پست ها به صورت شیفت های هشت ساعت است.
این داوطلب جمعیت هلال احمر زنجان گفت: تاکنون هم استانی هایی که وارد این شهر شدند هیچ مخالفتی با غربالگری و تب سنجی نداشته اند.
اوصانلو ادامه داد: در کنار  اکیپ های بازرسی سلامت و غربالگری هلال احمر نیروهای دانشگاه علوم پزشکی، راهنمایی و رانندگی و نیروی انتظامی نیز مستقر هستند.
وی خاطرنشان کرد: به لحاظ تجهیزات فردی و حفاظتی مشکلی نداریم و همه وسایل مورد نیاز را استریل شده تحویل می گیریم.
وی یادآوری کرد:  از ۲۰  اسفند خانواده خود را ندیده ام ‌و هموطنان خواست با تحمل سختی های این روزها، رعایت موارد بهداشتی و پرهیز از دید و بازدید و سفر در حفظ سلامت مردم جامعه و رسیدن به روزهای عادی زندگی سهیم باشند.

خدمات داوطلبانه هیچ خللی در زندگی مشترک ما وارد نکرده است
علی جهانی نیز در ادامه افزود: در حال حاضر  در پست سلامت بازرسی سلامت، غربالگری و تب سنجی در خدمت مردم هستم.
وی با بیان اینکه از ۲۷ اسفند در این پست ها به مردم خدمات می دهیم، اظهارداشت: برخی از اوقات با همسرم در این پست ها هستیم و برخی مواقع نیز شیفت های کاری ما یکی نیست.
این داوطلب جمعیت هلال احمر زنجان گفت: کار داوطلبانه با همسرم برای جمعیت هلال احمر استان زنجان هیچ خللی در زندگی مشترک ما وارد نکرده چرا که این کار را با علاقه شروع کردیم.
جهانی با بیان اینکه ۱۵ سال است که داوطلب هلال احمر هستیم و ۹ سالی است که ازدواج کرده ایم، افزود: در این مدت از زندگی مشترک هدفمان در حوادث و سوانح ارائه خدمات داوطلبانه به هموطنان بوده است.
وی با بیان اینکه در کار داوطلبانه تب سنجی و غربالگری نهایت دقت را داریم یادآورشد: با رعایت موارد بهداشتی و داشتن امکانات لازم خدمات ارائه می دهیم.
وی ابراز امیدواری کرد، تا کسانیکه مبتلا به کرونا شده اند هرچه زودتر بهبود یافته و این ویروس به زودی از کشور ریشه کن شود.
جهانی از هموطنان خواست تا توصیه های بهداشتی در خصوص کرونا را رعایت کنند چرا که همه در جامعه ای مشترک زندگی می کنیم که باید هوای هم را داشته باشیم.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان شمار جانباختگان بیماران مبتلا به کرونا در استان به ۵۲ نفر و شمار مبتلایان قطعی کرونا در استان به ۵۴۰ نفر رسیده است.  مجموع بیماران مشکوک ارجاع شده به مراکز درمانی استان زنجان تا کنون یک هزار و ۵۱۵ مورد بوده و ۳۵۹ نفر از این بیماران در بیمارستان های استان بستری شده اند. همچنین تا کنون ۳۴۹ نفر از مبتلایان قطعی به ویروس کرونا بهبود یافته و از بیمارستان های استان ترخیص شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.