دکتر محمد رضا صائینی شامگاه یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود:طی ۲۴ ساعت گذشته با افزودن شدن ۲۲ مورد بیمار جدید شمار مبتلایان قطعی کرونا در استان به ۵۴۰ نفر رسید.  

وی مجموع بیماران مشکوک ارجاع شده به مراکز درمانی استان زنجان را تا کنون یکهزار و ۵۱۵ مورد اعلام کرد و گفت:  ۳۵۹ نفر از این بیماران در بیمارستان های استان بستری شده اند.  

به گفته این مسؤول، تا کنون ۳۴۹ نفر از مبتلایان قطعی به ویروس کرونا بهبود یافته و از بیمارستان های استان ترخیص شده اند.

 صائینی  افزود: با وضعیت کنونی  شمار موارد بستری روزانه قابل قبول بوده، بطوری که طی روز گذشته حدود ۴۵ نفر مبتلا در بیمارستان های این استان بستری شده اند که عدد قابل قبولی  محسوب می شود.

وی یادآوری کرد:  در صورتی که این افزایش بیماران، به تکمیل ظرفیت بیمارستانها منجر می شد و بطور حتم خدمات رسانی را با مشکل و چالش جدی مواجه می کرد.

این مسؤول ادامه داد: آگاهی، اطلاع رسانی و آموزش خوبی درسطح کشور و استان انجام می گیرد، آنچه که مهم است تغییر رفتار در افراد جامعه است که بسیار نقش کلیدی در کنترل این بیماری دارد.

وی اضافه کرد: تغییر رفتار مردم کمک می کند تا  شمار یشتری به بیماری کرونا  مبتلا نشوند و در واقع می توان به کنترل این ویروس نایل آمد، موضوعی که باید در شرایط فعلی از سوی برخی ها جدی گرفته نمی شود.

معاون بهداشتی  دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمامی استان زنجان خاطرنشان کرد: موضوع اهمیت دار این است که بتوان زنجیره انتقال کرونا را قطع کرد و  این مهم جزء با رعایت کردن اصول بهداشتی و ماندن در خانه میسر نمی شود .

وی خاطرنشان کرد: هم‌استانی‌ها برای پیشگیری، شناسایی و مراقبت از خود و اطرافیان در مقابل بیماری کرونا، نظام سلامت کشور را همراهی کرده و با ورود به سامانه الکترونیکی https://salamat.gov.ir ، در ثبت اطلاعات صحیح در مسیر شکست ویروس کرونا نقش اساسی داشته باشند.

به گفته صائینی ، ثبت‌نام در این سامانه موجب می‌شود تا قبل از عمیق شدن بیماری فرد، اقدامات درمانی توسط کادر درمانی برای این افراد مشکوک انجام گیرد.

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.