به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا صائینی عصر یکشنبه در نشست خبری که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: با افزوده شدن ۲۲ نفر دیگر به تعداد مبتلایان قطعی به کوید ۱۹ در استان زنجان، تعداد این بیماران به ۵۴۰ نفر رسید.

وی افزود: آمار تجمعی بیماران مشکوک ارجاع شده به مراکز درمانی استان زنجان یک هزار و ۵۱۵ مورد است که ۳۵۹ مورد از این آمار در این مراکز بستری شده‌اند.

صائینی ادامه داد: ۳۴۹ نفر از یک هزار و ۵۱۵ بیمار قطعی به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان زنجان پس از طی مراحل درمانی خود ترخیص شده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در ادامه با اشاره به اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی، اجرای منسجم و دقیق این طرح را تاثیرگذارترین اصل در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا عنوانکرد و گفت: قطع زنجیره کرونانیازمند اجرای بی‌نقص و دقیق طرح فاصله گذاری اجتماعی هستیم و در این زمینه تعامل و همکاری همگانی وجود داشته باشد.

صائینی با بیان اینکه مردم در مناسبات و تعاملات اجتماعی اصول مبتنی بر طرح فاصله اجتماعی را رعایت کنند افزود: مردم باید بدانند که وضعیت فردی که در کنارمان نشسته حتی خودمان هم به لحاظ ناقل بودن مشخص نیست از این رو باید از حضور در تجمعات به ویژه تجمعات روز طبیعت به شدت پرهیز کنند.

وی ادامه داد: رعایت موارد بهداشتی توسط مردم و پرهیز از حضور در هر نوع تجمعی می‌تواند استان و کشورمان را از رسیدن به پیک و سینه کش کوه و درنهایت قله که می‌تواند بسیار آسیب‌زا باشد نجات دهد.

صائینی در ادامه با یادآوری برنامه ریزی‌های صورت گرفته در روزهای ابتدایی آغاز بیماری کورنا در ایران، گفت: کنترلی که بر روی کارگران چینی فعال در واحدی تولیدی زنجان و همچنین افرادی که از قم به استان زنجان سفر کرده بودند، صورت گرفت، مانع شیوع وسیع و خارج از کنترل ویروس کرونا در استان زنجان شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.