علی کاظمی شامگاه شنبه در هفتمین جلسه مبارزه با شیوع ویروس کرونای بنیاد شهید استان زنجان اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی، افزایش خدمات غیرحضوری، فضاسازی سطح شهر به مناسبت گرامیداشت روز جانباز، ارسال پیام تبریک به جانبازان معزز، انتشار کلیپ‌های کوتاه از رشادت و ایثارگری جانبازان در دفاع از میهن، هماهنگی با صداوسیما جهت معرفی دستاوردهای جانبازان و جانبازان موفق و کارآفرین برای گرامیداشت روز جانباز در این استان پیش‌بینی شده است.

وی افزود: حضور مسؤولان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در برنامه‌های تلویزیونی جهت اعلام برنامه‌های روز جانباز، پاسخگویی به مسائل و مشکلات جانبازان از طریق سامانه تلفنی ۱۶۱۶ در راستای ارتباط دوسویه با جانبازان و استفاده از ظرفیت ادارات در تجلیل از جانبازان نیز بخش دیگری از برنامه‌های پیش‌بینی شده این روز است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان تاکید کرد: پیگیری و اجرای مصوبات جلسات گذشته در خصوص پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از جمله تامین اقلام مورد نیاز بهداشتی و ضدعفونی‌کننده جهت توزیع بین جانبازان معزز شیمیایی و در معرض خطر استان ضروری است.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و به تبع آن در استان زنجان، اظهار داشت: پیش‌بینی و تقسیم مسؤولیت در حوزه‌های مختلف در شرایط خاص، آمادگی پدافند غیرعامل، رعایت بیش از پیشِ موازین بهداشتی و ارائه خدمات به جامعه هدف در ایام اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با حضور یک‌سوم نیروها الزامی است.

کاظمی خاطرنشان کرد: جانبازان سرافراز کشور، الگوهای عملی در ترویج ایثار و از خود گذشتگی هستند.

توزیع بسته‌های بهداشتی در بین جانبازان شیمیایی و در معرض خطر، برنامه‌ریزی برای اجرای طرح سپاس تلفنی، برنامه‌ریزی جهت تحقق شعار سال و اولویت‌بندی برنامه‌های سال جدید از دیگر مباحث مطرح‌شده در این جلسه بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به مناسبت فرا رسیدن روز جانباز، گفت: چهارم شعبان مصادف با ولادت حضرت ابوالفضل(ع) نوشته شده که راه و رسم عاشقی و شیوه جانبازی را به جهانیان آموخت و چه زیبا این روز به نام «روز جانباز» نامگذاری شده است.

وی اظهار داشت: واژه جانباز، یادآور حماسه دلاورمردانی است که با لبخند خود بر زخم‌های ناشی از اصابت تیر و ترکش، نام زیبای عباس(ع) را در کربلا زنده کردند و در عمل وفاداری، خود را به ولی زمان‌شان به اثبات رساندند.

کاظمی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در استان زنجان نیز به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی، هفت هزار جانباز سرافراز با تاسی از امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) به عنوان نمودهای حقیقی ایثار در دوران دفاع مقدس، جان خود را تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده و آرامش و امنیت را برای کشور عزیزمان به ارمغان آوردند.

استان زنجان، سه هزار شهید، هفت هزار جانباز و ۵۸۶ آزاده دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.