سرگرد مهدی سحاب مرادی، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: عملیات ضد عفونی و گندزدایی از سوی تیم های عملیاتی تیپ ۲۱۶ زرهی زنجان در این شهرستان و روستاهای تابعه آن، طی پنج روز اخیر (هشت صبح تا ۴/۳۰ بامداد)  در مجموع به مدت قریب ۱۰۰ ساعت و با استفاده از چهار دستگاه خودرو رفع آلودگی به ظرفیت هر کدام یک هزار و ۵۰۰ لیتر و یک دستگاه خودرو درخش به ظرفیت پنج هزار لیتر انجام شد.

وی با بیان اینکه در این مدت شهرستان صومعه سرا، شهرها و ۱۵۷ روستا و دهستان‌های تابعه این شهرستان زیر پوشش طرح ضدعفونی و گندزدایی از سوی تیم های عملیاتی تخصصی این تیپ که شامل ۳۰ نفر از متخصصین و کارشناسان جنگ بیولوژیک بودند قرار گرفت، اظهار داشت: در این عملیات مقدار ۶۰۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی به منظور رفع آلودگی استفاده شد.

سحاب مرادی افزود: نیروهای امدادرسان این تیپ در کنار ضدعفونی کردن معابر، نسبت به توزیع اقلام بهداشتی از قبیل ماسک N۹۵ و محلول ضد عفونی و همچنین عملیات تب سنجی و غربالگری نیز اقدام کردند.  

وی تاکید کرد: گروهان بهداشت و درمان تیپ ۲۱۶ زرهی زنجان در کنار اقدامات فوق، نکات بهداشتی را نیز به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا به شهروندان و روستائیان این منطقه، آموزش دادند که بازخورد بسیار خوب و مناسبی را داشت و روز شنبه /۹ فروردین ماه/ نیز چهار دستگاه خودرو رفع آلودگی با قرار گرفتن در یک خط، شهر صومعه سرا را ضد عفونی کردند.  

سحاب مرادی خاطرنشان کرد: تیم های تخصصی مبارزه با شیوع بیماری‌های بیولوژیک این تیپ به صورت مکانیزه با انجام عملیات ضدعفونی و گندزدایی اماکن و معابر استان گیلان سهم خود را به منظور پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا ایفا می‌کنند و پایان ماموریت نیز مشخص نیست.

اوایل اسفند ماه سال ۹۸ نیز ۲ تیم عملیاتی این تیپ به منظور ضدعفونی و گندزدایی اماکن و معابر ۲ استان قم و تهران اعزام شدند و در هر یک از این استان به مدت یک هفته مشغول خدمات رسانی شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.