سرهنگ غلامرضا شهابی روز سه‌شنبه در نشست با رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: طرح غربالگری خانه به خانه و محله به محله با همکاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و با استفاده از همه ظرفیت بسیج و سپاه برای تامین سلامتی مردم و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا انجام می‌شود.

وی ادامه داد: همه ظرفیت‌های درمانی سپاه و بسیج برای ارائه خدمات بهداشتی با هماهنگی کادر بهداشت و درمان استان بوشهر با نظارت دانشگاه علوم پزشکی آماده است تا در این عملیات جهادی حضور داشته باشد و خدمات رسانی شود.

شهابی با بیان اینکه همه کسانی که باید در این زمینه انجام وظیفه کنند تلاش کرده‌اند، افزود: امروز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با همکاری دیگر دستگاه‌ها درباره مدیریت کرونا از روزهای قبل سازمان یافته‌تر وارد شده و انجام وظیفه می‌کنند.

فرمانده سپاه شهرستان بوشهر تاکید کرد: در مدت شیوع بیماری کرونا بسیج در حد توان کمک‌هایی برای کنترل این بیماری داشته‌است و در صورت ضرورت و نیاز به حضور نیرو نیز بسیج این آمادگی را دارد که تیم‌هایی را در اختیار مراکز مقابله با این بیماری قرار دهد.

وی با تاکید بر رعایت اصل خود مراقبتی افزود: بسیج آمادگی همکاری همه جانبه برای کنترل این بیماری را دارد و تاکنون نیز گروه‌های جهادی مناطق زیادی از شهر و روستا را ضدعفونی کرده‌اند.

شهابی گفت: بسیج آمادگی همکاری با دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشتی درمانی برای مبارزه با ویروس کرونا بویژه  ضدعفونی منازل، اداره‌ها، معابر عمومی، تولید ماسک زیر نظر مراکز بهداشتی و درمانی، کمک در جداسازی افراد بیمار و سالم و اعلام بسیج همگانی برای اهدا خون را دارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.