دکتر پرویز قزلباش  شامگاه شنبه در  نشست خبری با خبرنگاران که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: طی  روز گذشته با افزدوده شدن ۲۴ نفر دیگر، شمار  مبتلایان به کووید ۱۹ در این استان به ۵۱۸ نفر رسید.

وی اضافه کرد:  تعداد جان باختگان بیماران مثبت کرونایی این استان طی ۲۴ ساعت گذشته سه  نفر اعلام شده که در مجموع آمار به  ۴۴ نفر افزایش پیدا کرده است.

این مسؤول  در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا، در ارتباط با میزان بروز بیماری کرونا در شهرستان های استان به نسبت ۱۰۰ هزار نفز جمعیت نیز گفت:  این عدد در زنجان ۵۲ در ۱۰۰ هزار نفر، ابهر ۳۳، خرمدره ۶۸، خدابنده ۲۳، طارم ۴۷، ماهنشان ۳۳ ، ایجرود ۶ و سلطانیه ۱۷  نفر اعلام شده است.

وی اظهار داشت: به عبارتی دیگر می توان گفت بیشترین آمار مبتلایان به نسبت جمعیت در خرمدره و پس از  آن  به شهرهای زنجان، طارم و ماهنشان  اختصاص دارد. ،

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات و درمانی استان زنجان ادامه داد : خوشبختانه تا کنون مورد فوتی از کادر و پرسنل درمانی بیمارستان های  استان گزارش نشده، هر چند ۲ مورد بیمار بدحال وجود داشت، اما با اقدامات انجام گرفته بهبودی حاصل شده است.

این مسؤول ادامه داد: هم اکنون بیش از ۱۹۰ کشور دنیا گرفتار این نوع  بیماری هستند و از طرفی این بیماری درمان و داروی مشخصی نداشته و بر این مبنا نمی توان پیش بینی کرد تا چه زمانی کنترل خواهد شد.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر  ۱۲۰ تا ۱۵۰ نوع دارو در دنیا برای درمانی بیماری استفاده می شود و هر کشوری متناسب با پروتکل های ارائه شده نسبت به درمان مبتلایان خود اقدام می کند.

قزلباش افزود:  جهان درمقابل این بیماری خلع سلاح شده و این نوع ویروس با چرخش در کشورهای متعدد به اشکال مختلف خود را نشان می دهد و در این میان رفتار مردم در پیشگیری این بیماری بسیار اثر گذار است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با اشارخ به به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی نیز گفت:هم اکنون  این طرح  در حال اجراست  که روند سختگیرانه به مرور زمان  می  تواند آثار بهتری را به دنبال داشته باشد، هر چند برخی افراد از راههای مختلف فرار نیز استفاده می کنند.

وی خاطر نشان  کرد: علائم بیماری کرونا  تفاوت نکرده، هر چند  از ابتدای شیوع تا کنون تغییراتی داشته به طوری که تب دیگر جزو علائم اولیه نیست، بلکه  نشانه های دیگری از قبیل سرفه خشک، خشکی گلو، از دست رفتن حس بویایی، ضعف و درد  را مد نظر قرار می دهند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز شنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و فوت ناشی از ابتلا به این ویروس بیان کرد:تاکنون ۳۵۴۰۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۵۱۷ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۱ هزار و ۶۷۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

کیانوش جهانپور اضافه کرد : به دنبال گسترش طرح بسیج ملی مقابله با کرونا تا امروز بیش از ۵۷ میلیون نفر از مردم کشور با ثبت نام در این طرح ملی تحت غربالگری قرار گرفته‌اند.

وی بیان کرد: بر اساس یافته های قطعی آزمایشگاهی و از ظهر دیروز تا امروز ۹ فروردین ۱۳۹۹ در کشور، ۳۰۷۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و تعداد بیماران مبتلا شده به این بیماری به ۳۵۴۰۸ نفر رسید.

جهانپور افزود: خوشبختانه تاکنون ۱۱ هزار و ۶۷۹ نفر از بیماران مبتلا به این بیماری، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و تا امروز از وجود ۲۵۱۷ نفر در کشور محروم شده ایم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.