دکتر پرویز قزلباش شامگاه شنبه درنشست خبری با خبرنگاران استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: بر این اساس تا روز گذشته ۹۸ درصد مردم شهرستان ابهرها، ۱۰۰ درصدجمعیت  ایجرود و خدابنده، ۹۸ درصد جمعیت خرمده و ۱۰۰ درصد جمعت شهرستان های سلطانیه، طارم و ماهنشان از طریق سایت  salamat.gov.ir غربال شده اند که این رقم در شهرستان زنجان ۶۴ درصد است.

وی اضافه کرد: نکته مهم اینکه در سطح استان بیش از ۹۰ درصد افراد مشکوک به بیماری کرونا غربالگری و با پیگیری های لازم انجام گرفته تعدادی از آنان به مرکز ۱۶ ساعته ارجاع داده شدند که توسط پزشکان داروهایی سر پایی تجویز داده و در نهایت عده دیگری نیز در بیمارستان بستری شده اند.

این مسؤول ادامه داد: در زمان حاضر این استان به لحاظ غربالگری سلامت کشور جزء رتبه های نخست قرار دارد و علاوه بر آن به لحاظ پیگیری موارد مشکوک نیز که ۹۰ درصد را شامل می شود، از وضعیت بسیار خوبی در کشور برخوردار هستیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا، در ارتباط با روند بیماری کرونا در سطح استان گفت: سیر بیماران مثبت کرونایی این استان از یک هفته گذشته بطور تقریبی حول یک عدد بوده و در این میان به لحاظ افراد بستری شده از ۲۹  اسفند سال گذشته تعداد ۷۸ نفر بستری شده اند که این موضوع نشان می دهد وضعیت استان به لحاظ منحنی ابتلا خطی است.

قزلباش افزود: بر این مبنا در زمان حاضر وضعیت استان در بیماری کرونا ثابت بوده  که این بسیار مهم تلقی می شود، به دلیل آنکه نگرانی هایی از حجم بالای بستری ها  طی  هفته های دوم و سوم فرو. ردین وجود دارد که امیدواریم این روند مناسب باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ودرمانی استان زنجان  ادامه داد: طی ۲۱ اسفند سال گذشته تا کنون وضعیت پایداری در ابتلا به این بیماری در استان رخ داده و این در حالی است که سیستمهای بهداشتی در راستای جلوگیری از پیک بیماری تلاش می کنند این کار به لحاظ  کنترل های انجام گرفته بسیار موفقیت آمیز  است.

وی اضافه کرد: همچنان شمار مبتلایان مردان نسبت به زنان در این استان بیشتر بوده و در این میان میزان شیوع ویروس کرونا در زنجان یک مورد ابتلای کودک زیر ۱۰ سال در زنجان ثبت بوده که این روند در رده  سنی ۱۰ تا ۱۹ سال ۲ مورد، ۲۰ تا ۲۹ سال ۱۲ مورد، ۳۰ تا ۳۹ سال ۳۱ مورد، ۴۰ تا ۴۹ سال ۵۴ مورد، ۵۰ تا ۵۹ سال ۱۰۸ مورد ۶۰ تا ۶۹ سال ۱۲۹ مورد، ۷۰ تا ۷۹ سال ۲۲۲ مورد و ۸۰ سال به بالا ۲۶۴ مورد گزارش شده است.

این مسؤول ادامه داد: با  آمارهای یاد شده می توان گفت رده سنی ۵۰ سال به بالا  بیشترین میزان درگیری ابتلا و مراجعه به بیمارستان ها را شامل می شود که در این رقم  بالای ۷۰ سال به مراتب  افزایش یافته و متاسفانه مرگ و میرها به همین نسبت در گروه سنی بالاتری  نیز وجود دارد.

وی اظهار داشت: به طور طبیعی این بیماری در استان و در مقایسه با استان های دیگر با تاخیر آغاز شد و اینکه  اوایل اسفند و یا قبل از آن وجود داشت، با توجه به اطلاعات واصله چنین چیزی  وجود ندارد و در این میان  ۸۰ درصد بیماران مبتلا به کرونا هیچ علائمی نداشته و یا در حد خفیف بوده که حتی به بیمارستان ها نیز مراجعه نمی کنند.

قزلباش ابراز امیدواری کرد این بیماری طبق پیش بینی انجام گرفته در سطح کشور تا اردیبشهت کنترل شود، اما با توجه به برنامه ریزی ستاد ملی کرونا، این پروسه تا آخر تیر امسال اعلام شده که اقدامات نیز بر این روند انجام گرفته است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز شنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و فوت ناشی از ابتلا به این ویروس بیان کرد:تاکنون ۳۵۴۰۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۵۱۷ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۱ هزار و ۶۷۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

کیانوش جهانپور اضافه کرد : به دنبال گسترش طرح بسیج ملی مقابله با کرونا تا امروز بیش از ۵۷ میلیون نفر از مردم کشور با ثبت نام در این طرح ملی تحت غربالگری قرار گرفته‌اند.

وی بیان کرد: بر اساس یافته های قطعی آزمایشگاهی و از ظهر دیروز تا امروز ۹ فروردین ۱۳۹۹ در کشور، ۳۰۷۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و تعداد بیماران مبتلا شده به این بیماری به ۳۵۴۰۸ نفر رسید.

جهانپور افزود: خوشبختانه تاکنون ۱۱ هزار و ۶۷۹ نفر از بیماران مبتلا به این بیماری، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و تا امروز از وجود ۲۵۱۷ نفر در کشور محروم شده ایم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.