به گزارش خبرنگار مهر، فتح الله حقیقی صبح چهارشنبه در جلسه ستاد کرونای استان زنجان  گفت: استان زنجان به عنوان اولین مرکز پایش سرپایی بیماران کرونایی در سطح کشور انتخاب شده است.

وی اظهار کرد: در راستای جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری محیط‌ها دسته بندی و شده و مناطق آلوده بیشتر مورد تاکید قرار خواهد گرفت و افراد سرپا در این مناطق مورد آزمایش قرار می‌گیرند و اعضای خانواده هم مورد نمونه گیری و ضدعفونی قرار می گیرندو اگر مشکلی است قبل از اینکه به بیمارستان برود در منزل درمان شود و این طرح از امروز ۶ فروردین ماه آغاز می‌شود.

استاندار زنجان، با بیان اینکه عملیاتی کردن سطح غربالگری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید مردم همکاری لازم را داشته باشند، گفت: در راستای قطع این بیماری شوم باید از تمام پتانسیل‌ها استفاده کرده و از موازی کاری جلوگیری شود.

حقیقی یاد آورشد: از مردم درخواست می‌شود در خانه بمانند تا زنجیره این بیماری ریشه کن شود تا بتوانیم در سال جدید برنامه‌های لازم برای توسعه همه جانبه استان را مد نظر قرار دهیم.

وی بیان اینکه در انبار داروخانه‌های استان به اندازه کافی اقلام بهداشتی از قبیل ماسک لاتکس، ماسک یکبار مصرف، گفت: مواد ضدعفونی کننده و ماسک هم به وفور وجود دارد.

استاندار زنجان، با بیان اینکه ظرفیت تولید الکل در استان سه برابر شده است، اظهار کرد: تولید الکل از ۵ تن به ۱۵ تن رسیده است.

حقیقی، با بیان اینکه دو شرکت بزرگ ساینا و پدیده شیمی قرن با ظرفیت بسیار زیادی کار می‌کنند، گفت: تولید مواد ضدعفونی هم در استان بیش از سه برابر شده است و مشکلی در خصوص مواد ضدعفونی کننده ژل هم نداریم. حقیقی از انتخاب استان زنجان نبه در استان را به پیش ببریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.