فتح الله حقیقی روز سه شنبه به مناسبت روز جهانی آب با اشاره به نامگذاری آن بعنوان "آب و تغییر اقلیم" افزود: همیت ارتباط آب با پدیده تغییر اقلیم بر هیچکس پوشیده نیست، این پدیده‌ هر تغییری را در وضعیت آب‌ و هوایی شامل می شود و تغییر اقلیم حاصل گرمایش زمین، توسعه صنعت و مصرف بی رویه سوخت های فسیلی و ...‌ است.
وی یادآورشد: روز جهانی آب در سال ۲۰۲۰ میلادی، "آب و تغییر اقلیم" نام گرفته و هدف از انتخاب این نام، تاکید بر اهمیت ارتباط آب با تغییر اقلیم بوده است.
حقیقی اظهار داشت: افزایش خشکسالی‌ها و سیلاب‌های بی رویه، کم شدن ذخایر منابع آب زیرزمینی، فصلی شدن رودخانه‌های دائمی، آلوده‌تر شدن منابع آب سطحی و زیرزمینی، خشک شدن تالاب‌ها و افت آبخوان‌ها و به تبع آنها فرونشست زمین، تنها گوشه‌ای از تبعات تغییر اقلیم بر چرخه جهانی آب هستند.

استاندار زنجان تاکید کرد: لذا سازگاری با تغییر اقلیم نیازمند اصلاح جدی الگوهای کشاورزی، تعدیل مصارف و در واقع مصرف بهینه و اصولی آب است و این، مشارکت و همکاری کلیه آحاد مردم و مصرف کنندگان این مایع حیاتی را می طلبد.
حقیقی تصریح کرد: بی شک در سال پیش رو با مصرف درست، می توانیم سهم موثری در سازگاری با تغییر اقلیم داشته باشیم و در این میان مدیریت کارآمد و اثربخش با ارائه راهکارهای اصولی می‌تواند پیامدهای سوء تغییر اقلیم را کاهش دهد.
وی افزود: از سوی دیگر با توجه به اینکه آب نقش بسیار مهم، ارزنده و تاثیرگذاری در مقابله با ویروس کرونا دارد، رعایت اصول بهداشتی بدون وجود آب سالم امکان پذیر نیست.
۲۳ مارس مصادف با سوم فرودین ۹۹ روز جهانی آب بعنوان آب و تغییر اقلیم نامگذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.