محمد محمدی قیداری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بسته‌ای از اقلام بهداشتی شامل وایتکس، ماسک، محلول ضدعفونی، دستکش، بروشور آموزشی همراه با آموزش چهره به چهره توسط تعدادی از نیروهای داوطلب موسسه مردم نهاد حامی کودکان کار تحت نظارت بهزیستی به کودکان کار زنجانی تحویل داده شد.

وی اضافه کرد: همزمان با سراسر کشور و در هفته پایانی سال ۹۸ طرح آموزش و اهدا و توزیع اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده برای کودکان کار و خیابان در سطح این استان نیز نیز اجرا شد.

این مسؤول ادامه داد: با اجرای این طرح همکاران اورژانس اجتماعی و خدمات سیار ۱۲۳ در خیابان‌ها به کودکان کار و خیابانی آموزش‌های لازم را جهت پیشگیری از ابتلا و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ارائه داده و جنبه‌های مختلف خطر  این بیماری را به آنها گوشزد می‌کنند.

وی یادآوری کرد: طبق همکاری های انجام گرفته اقلام بهداشتی و پیشگیری ازویروس کرونا در بین کودکان کار توسط موسسه مردم نهاد حامی کودکان کار تحت نظارت بهزیستی توزیع شده است.

محمدی افزود: طبق دستورالعمل اعلام شده کودکان کار خیابانی در مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ایجاد می شود که این مهم در شهر زنجان وجود دارد.

وی اظهار داشت: مرکز حمایت آموزشی کودک و خانواده شهر زنجان نسبت به پذیرش کودکان کار خیابانی اقدام و سپس آموزش های متعددی به آنان با هدف توانمند سازی ارائه می دهد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: بسیاری از کودکان کار خیابانی پذیرش شده در این مرکز دارای خانواده بوده و شب ها نزد والدین خود زندگی می کنند و در این میان در صورت اعتیاد پدر و مادر و با همکاری معاونت امور پیشگیری بهزیستی نسبت به ترک اعتیاد آنان مبادرت می شود.

وی خاطرنشان کرد: بهزیستی این استان علاوه بر ارائه کارهای مختلف نظیر مهارت های زندگی به گروه‌های هدف، با همکاری مددکاران اجتماعی ادامه تحصیل این کودکان کار خیابانی نیز از طریق آموزش و پرورش استان فراهم و به عبارتی از ترک تحصیل آنان جلوگیری شده است.

به گزارش ایرنا، مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده به منظور حمایت از کودکان خیابانی و کار در شهرستان از طریق موسسه ای خیریه که تحت نظارت بهزیستی است از اواخر سال ۹۴ در شهر زنجان، شروع به کار کرده است.

بر اساس اطلاعات فعلی راه‌های انتقال ویروس کرونا همانند سایر ویروس‌ها و آنفلوانزا است؛ یعنی از تماس دست آلوده به ترشحات تنفسی با چشم، بینی و دهان، از راه قطره‌های تنفسی (عطسه، سرفه و صحبت کردن چهره به چهره به مدت طولانی) منتقل می‌شود بنابراین شست‌وشوی مکرر دست‌ها بسیار توصیه می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.