دکتر صدیقه دهنایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ویروس کرونا خیلی سریع از انسان به انسان منتقل می شود و فردی که حتی علائم بالینی ندارد بدون اینکه خود بداند دیگران را به سادگی دچار این بیماری می کند.

وی اظهار داشت: بهترین راه مقابله و فائق آمدن به ویروس کرونا این است که در خانه‌ها بمانیم تا خود و دیگران را مبتلا به این بیماری نکنیم و این کار برای رهایی از این ویروس منحوس کار زیاد سختی نیست.

دهنایی تصریح کرد: نباید هیچ نزدیکی با افراد ریسک بالا ازجمله سالمندان،  بیماران دارای مشکلات قلبی ریوی و بیمارانی که برای رهایی از بیماری خود داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی دریافت می کنند داشته باشیم چراکه آنان در صورت ابتلا به این ویروس، از پای در می‌آیند.   

وی، ماندن در خانه را احترام به خود و دیگران خواند و افزود: ماندن در منزل فرصت خوب و مناسب برای اعضای خانواده است و باید این موقعیت پیش آمده را غنیمت شمرد و از کنار هم بودن لذت برد.

دهنایی تصریح کرد: تجربه به دست آمده از کشورهایی چین و ایتالیا نشان می دهد که ما نیز تقریبا در روزهای پایانی فروردین ماه ۹۹ در پیچ این بیماری (بالاترین نقطه آلودگی) قرار خواهیم گرفت و اگر در این زمان (پیک ابتلا) در خانه بمانیم در این صورت خیلی زود این بیماری مهلک را شکست خواهیم داد.    

رییس هیات پزشکی ورزشی استان زنجان گفت: افراد نباید با بیرون آمدن از خانه، تیشه به ریشه کادر درمان بزنند چراکه ما در این شرایط حساس و بحرانی با کمبود کادر درمانی نیز مواجه هستیم و حداقل اجازه دهیم آن دسته از دکترها و پرستارانی که برای نجات جان مبتلایان به این ویروس منحوس جان خود را در معرض تهدید قرار می دهند با دلگرمی و انگیزه بهتر و بیشتری کار خود را انجام دهند.  

دهنایی، رعایت موارد بهداشتی از سوی افراد را در مقابله با این بیماری بسیار مهم دانست و افزود: اگر در روزهای پیش روی کمتر و فقط در صورت ضرورت در مکان های عمومی ظاهر شویم و در این صورت نیز نکات بهداشتی و داشتن فاصله مناسب با یکدیگر را رعایت کنیم به ویروس کرونا، آلوده نخواهیم شد.  

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک و دستکش فقط برای افراد پرخطر و کادر درمانی است و نیازی نیست همه ماسک و دستکش داشته باشند، اظهار داشت: ویروس کرونا از پوست سالم عبور نمی‌کند و روی پوست تقریبا تا ۱۰ دقیقه زنده می ماند و شست و شو با آب و صابون و استفاده از محلول و ژل ضد عفونی کننده، مناسبت ترین راهکار برای از بین بردن این ویروس است.  

دهنایی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم این ویرس اشاعه یافته و طغیان کند افزود: متاسفانه برخی افراد حساسیت های لازم را برای رعایت نکات بهداشتی ندارند و این موضوع می تواند آمار ابتلا و حتی تلفات را نیز افزایش دهد.   

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.