رییس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان زنجان روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در سال ۹۷ بالغ بر هشت هزار پرونده در محاکم قضایی توسط کارشناسان این مرکز بررسی و اظهارنظر کارشناسی شده است.

سیدمحسن صفوی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون نیز برای ۱۱ هزارو ۲۰۰ پرونده، اظهارنظر کارشناسی انجام شده است، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود این میزان تا پایان سال به ۱۲ هزار و ۵۰۰ فقره برسد.

وی افزود: علاوه بر پرونده‌های محاکم قضایی برای حدود یک هزارو ۱۰۰ مورد پرونده دستگاه‌های دولتی، خصوصی، شهرداری‌ها و حتی اشخاص حقیقی که درخواست نظر کارشناسی خارج از محاکم داشتند اظهارنظر شده است.

صفوی یادآور شد: اولین کارشناسان رسمی دادگستری در زنجان در سال ۱۳۸۲ شروع به کار کرده اما مرکز به صورت یک موسسه در سال ۱۳۸۸ با جمعی از کارشناسان عضو، تاسیس شده است.

رییس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان زنجان گفت: مرکز کارشناسان رسمی دادگستری، یک موسسه خصوصی حرفه‌ای عهده‌دار خدمات عمومی است که زیر نظر مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه فعالیت می‌کند.

وی اظهار داشت: مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه بر اساس ماده ۱۸۷ قانون برنامه سوم توسعه، مصوب سال ۱۳۷۹ تشکیل شده و اولین آیین‌نامه اجرایی آن در سیزدهم شهریور سال ۱۳۸۱ به تصویب ریاست وقت قوه قضاییه و آیین‌نامه اصلاحی نیز در ۲۹ بهمن سال گذشته به تصویب ریاست قوه قضاییه رسیده است.

صفوی خاطرنشان کرد: مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه با توجه به سیاست‌های ابلاغی قوه قضاییه مبنی بر تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌ها، کوتاه شدن فرآیند رسیدگی و کمک به احقاق حقوق عامه مردم، اقدام به برگزاری آزمون جذب کارشناس رسمی می‌کند که مقدمات آن در حال اجرا است.

وی گفت: ثبت‌نام برای این آزمون از ۱۳ اسفندماه و از طریق سایت مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه و سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شده و تا روز جمعه / ۲۳ اسفند/ ادامه خواهد داشت.

صفوی با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌ها آزمون مذکور در روز جمعه / ۹ خرداد سال ۹۹/ برگزار می‌شود، افزود: آزمون در گذشته به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شد اما این آزمون به صورت غیرمتمرکز و در تمام استان‌ها برگزار خواهد شد و داوطلبان در استان خود آزمون می‌دهند.

رییس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان زنجان اظهار داشت: در این آزمون برای ۶۰ رشته کارشناسی در کشور جذب خواهد شد که سهمیه استان زنجان ۲۴۱ نفر در ۴۶ رشته برای ۶ حوزه قضایی است.

وی خاطرنشان کرد: آزمون، ۲ مرحله‌ای بوده که مرحله اول به صورت کتبی و مرحله دوم به صورت شفاهی پس از پذیرش در مرحله اول و شامل مصاحبه تخصصی و عمومی خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.