رییس انجمن داروسازان استان زنجان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بااشاره به اینکه اقلام بهداشتی مورد نیاز بیماری کرونا، طی ۲ روز گذشته با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و از طریق  شرکت تعاونی داروسازان در بین شهروندان توزیع شده است، گفت: این نوع اقلام در داروخانه های مناطق مختلف شهر حتی مناطق حاشیه نشین و شهرک های اقماری در دسترس گروه‌های هدف قرار گرفته است.

دکتر مهدی بیگدلی افزود: بر این اساس و با احتساب فعالیت ۷۰ داروخانه خصوصی شهر زنجان طی مدت یاد شده و مجموع اقلام بهداشتی ماسک، الکل و مواد ضدعفونی کننده هشت هزار نفر  موفق به دریافت این نوع وسایل بهداشتی شده اند که این روند همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به مساعدت دانشگاه علوم پزشکی به تدریج و طی روزهای آینده نیز اقلام بهداشتی مورد نیاز از ماسک، ژل و محلول ضد عفونی کننده در سطح داروخانه های استان توزیع خواهد شد و این وضعیت در صورت وجود تقاضا تداوم می یابد.

این مسؤول ادامه داد: در زمان حاضر انجمن داروسازان با همکاری دانشکده داروسازی استان و به واسطه یک شرکت تولید کننده در حال بسته بندی الکل به تعداد زیاد و در قالب بطری های کوچک و دارای برچسب بوده که در صورت نیاز از طریق داروخانه های استان دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: همکاری های دستگاه های متولی وضعیت مناسبی را در توزیع اقلام بهداشتی پیشگیری از بیماری کرونا در این استان رقم زده و از طرفی به این مهم باید توجه داشت که توزیع چنین اقلامی در داروخانه ها علاوه بر جلوگیری از تخلفات احتمالی از بروز بازار سیاه و یا احتکار نیز به میزان زیادی جلوگیری می کند.

بیگدلی افزود:  انجمن داروسازان همواره در صحنه های مختلف و برای سهولت کار و آسایش مردم به ویژه در شرایط بحرانی بدون هیچ چشم داشت مالی آماده ارائه خدمات بهینه با هدف  دسترسی عموم به اقلام یاد شده بوده که تحقق این مهم آثار و نتایج خوبی را بر جای می گذارد.

رییس انجمن داروسازان استان زنجان  ادامه داد: این در حالی است با توجه به شیوع بیماری کرونا، اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت از طریق شبکه های بهداشت و درمان و پایگاه‌های سلامت در اختیار مردم قرار می گیرد که این آمادگی وجود دارد با این روند پنج شهر بزرگ این استان به دلیل جمعیت بالا این مهم از طریق داروخانه ها و با نظارت انجمن داروسازان استان انجام بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: برای کاهش بروز کمبودها و نگرانی مردم از این بیماری متولیان امر می توانند نسبت به ارائه آموزش ها و اقدامات پیشگیرانه اقدام کنند که اثربخشی بهتری را به دنبال دارد.

این مسؤول یادآور شد: همکاری متولیان دانشگاه علوم پزشکی زنجان در زمینه تامین الکل مورد نیاز ماسک و محلول های ضد عفونی کننده جای تقدیر دارد.

بر اساس آخرین اطلاعات اعلام شده از ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا تا روز گذشته تعداد کل مبتلایان قطعی آن در ایران به ۲ هزار و ۳۳۶ نفر، قربانیان ۷۷ نفر و بهبود یافتگان به ۴۳۵ نفر می رسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.