دکتر جود تاج کی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به کمبودهای اخیر اقلام پیشگیری از بیماری کرونا ویروس در این استان افزود: با توجه به شیوع این بیماری، تقاضا برای دریافت این نوع محصولات در سطح استان به مراتب افزایش یافته است بطوری که ذخایر داروخانه ها نیز به اتمام رسید.

وی یادآورشد: بر این اساس تامین انواع ماسک برای بیماران و کادر پزشکی و بیمارستانی اولویت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی است و سپس به میزان کافی در مراکز بهداشتی توزیع خواهد شد که جای نگرانی وجود ندارد.

این مسؤول ادامه داد: با همکاری کارخانه های تولید کننده اقلام بهداشتی استان ماسک و ژل ضدعفونی کننده به میزان کافی تولید شده و طبق تصمیمات امروز/چهارشنبه/ توزیع آن برای تثبیت بازار انجام خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه ماسک های معمولی به میزان ۳۰ درصد از بروز بیماری های ویروسی جلوگیری می کند، اضافه کرد: همه اقشار مختلف مجاز به استفاده از این نوع وسیله پیشگیرانه نیستند و در این میان رعایت بهداشت فردی و شستشوی مکرر دست ها می تواند از شیوع آن جلوگیری  کند.

این مسؤول ادامه داد: بسیاری به استفاده ماسک فیلتردار برای پیشگیری از این بیماری گرایش پیدا می کنند، در حالی که این نوع ماسک از سوی کادر بیمارستانی، افراد دارای بیماری های زمینه ای و کسانی که بطور مستقیم با بیمار سر و کار دارند مورد استفاده قرار می گیرد که مدت مصرف آن نیز هشت ساعت است.

شهروندان استرس و هیجان بی مورد نداشته باشند

تاج کی از شهروندان زنجانی خواست آرامش خود را حفظ کرده و از هیجان و استرس بی مورد اجتناب کنند، اظهار داشت: باید به این مهم توجه داشت که میزان مرگ و میر بر اثر کرونا ویروس۲  تا سه درصد اعلام شده در حالی که این میزان در بیماری های دیگر نظیر آنفلولانزا  به مراتب بالاتر بوده و تفاوت عمده در شیوع بیشتر این بیماری است.

وی با اشاره به اینکه  اقشار مختلف مردم از تجمع در فضاهای سربسته خودداری کنند، اضافه کرد: طبق اعلام متخصصان امر، انتشار کرونا ویروس در فضاهای سربسته بیشتر بوده و احتمال آلودگی بالایی وجود دارد که این مهم را باید بیش از گذشته مورد توجه قرار داد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: این معاونت تخلفات احتمالی مراکز توزیع کننده محصولات بهداشتی در ارتباط با بیماری کرونا ویروس را در سطح استان مورد توجه قرار داده و با همکاری اداره کل تعزیرات حکومتی با احتکار کنندگان بشدت برخورد می کند.

وی خاطرنشان کرد: کسب اطلاعات مربوط به این بیماری از طریق کانال های رسمی و معتبر، همراهی مردم با متولیان بهداشت و درمان و رعایت نکات و توصیه های اعلام شده می تواند علاوه بر کنترل این بیماری به پیشبرد بهتر برنامه ها و کاهش نگرانی ها کمک کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.