مسئول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این بیمار مرگ مغزی به نام "ذکرالله احمدخانی" ۵۴ ساله اهل روستای سوکهریز شهرستان خرمدره بود که به دلیل سکته قلبی دچار مرگ مغزی شده بود.
شهریار اماموردی اظهار داشت: پس از اطلاع از مرگ مغزی این بیمار، کارهای لازم برای کسب رضایت از خانواده وی انجام شد.
وی افزود: پس از کسب رضایت از خانواده، بیمار مرگ مغزی برای اهدای کلیه‌ها، کبد و نسوج، به بیمارستان سینای تهران منتقل و امروز این عمل خداپسندانه انجام شد.

به گفته اماموردی، طبق برآوردهای انجام شده، اهدای نسوج به بیماران نیازمند، کیفیت زندگی ۵۸ بیمار را ارتقا می‌دهد.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون، ۳۶ مورد بیمار مرگ مغزی در استان زنجان شناسایی شد که از این تعداد ۱۹ مورد به اهدای عضو و چهار مورد عدم رضایت در اهدای عضو وجود داشت و ۱۳ مورد از موارد شناسایی شده نیز قابلیت اهدای عضو نداشتند.
 مسئول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان ادامه داد: هر مورد مرگ مغزی می‌تواند یک تا هشت بیمار نیازمند پیوند عضو را از مرگ نجات دهد و به همین دلیل این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی یادآوری کرد: سال گذشته، ۱۸ بیمار مرگ مغزی در استان زنجان شناسایی شد که از این تعداد ۲ مورد عدم رضایت در اهدای عضو وجود داشت و چهار مورد از موارد شناسایی شده نیز قابلیت اهدای عضو نداشتند.

اماموردی افزود: هیجدهمین مورد اهدای عضو استان نیز  اول مهر امسال انجام شد که پس از اطلاع از مورد مرگ مغزی  "کریم یوسفی ۶۷ ساله" ساکن تهران که بر اثر سانحه در این استان دچار مرگ مغزی شده و در  مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق  تخصصی آیت الله موسوی زنجان،  بستری بود، اقدامات لازم  برای کسب رضایت از خانواده وی جهت اهدای عضو بیمار به نتیجه رسید و کبد وی به نیازمندان اهدا شد.

به گزارش ایرنا، روش‌های دریافت کارت اهدای عضو، ارسال کد ملی به شماره ۳۴۳۲ - شماره‌گیری #۳ *۳۴۳۲* و یا مراجعه به سایت اهدای عضو به آدرس https://ehda.center جهت اخذ کارت اهدای عضو است.

شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان از سال ۸۷ آغاز به کار کرده است.

۹۶۴۶/۶۰۸۵


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.