رسول همتی، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تمام مناطق استان به‌ ویژه نیمه شرقی و جنوبی با این پدیده جوی مواجه خواهد شد افزود: آب‌گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها، اختلال در تردد به ویژه در محورهای کوهستانی و برفیگیر از اثرات بارش برف و باران و وقوع کولاک برف خواهد بود. 

وی با بیان اینکه بارش باران، وزش باد نسبتا شدید تا شدید (۳۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت)، برف و کولاک در مناطق کوهستانی از عصر امروز /دوشنبه پنجم اسفند ماه/ نقاط مختلف این استان را دربر خواهد گرفت، اظهار داشت: بارش باران از اواخر وقت آغاز خواهد شد و از روز سه شنبه با تقویت سامانه، شاهد بارش باران قابل ملاحظه (گاهی به صورت رگبار و همراه با رعد و برق) خواهیم شد.

همتی تصریح کرد: میزان بارش در مناطق شرقی و جنوبی (۳۰ تا ۵۰ میلیمتر) و در سایر مناطق (۱۰ تا ۳۰ میلیمتر) خواهد بود و از هموطنان انتظار می رود از سفرهای غیرضرور به مناطق کوهستانی و برفگیر این استان خودداری کنند.

در حال حاضر، استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند، داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.