معاون درمان دنشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، میزان اشغال تخت در مراکز بیمارستانی را ۷۳ درصد عنوان کرد و افزود: در برخی بیمارستان های این استان همانند بیمارستان ولی عصر(عج) و مرکز آموزشی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان به طور معمول ضریب اشغال بالای ۹۰ درصدی در این بخش وجود دارد، در حالی که در برخی بیمارستان ها این میزان پایین است.

دکتر علیرضا آرمانی کیان اضافه کرد: شمار بستری شدگان مراکز درمانی این استان طی سال گذشته در مجموع ۱۰۱ هزارو ۸۴۰ نفر، اعمال جراحی در بیمارستان های دانشگاهی ۴۳ هزار و ۴۸۷ نفر و تعداد مراجعین به اورژانس ها نیز ۹۹۱ هزار و ۵۰۷ نفر اعلام شده است.

وی اضافه کرد: این در حالی است که شمار مراجعان به درمانگاه های تخصصی بیمارستانی ۳۵۰ هزارو ۵۱۲ نفر بود که این آمارها نشان می‌دهد که شمار مراجعین به درمانگاه ها به طور تقریبی یک سوم مراجعان اورژانس را شامل می شود.

آرمانی کیان افزود: بر این اساس باید تلاش کرد که مراجعه کنندگان از خدمات کیفی اورژانس ها استفاده کنند و در این میان وقتی شمار مراجعان افزایش پیدا می کند، کیفیت به مراتب کاهش می یابد.

وی اظهار داشت: به این مهم باید توجه داشت که مراجعه غیر ضروری کیفیت خدمات دهی به بیماران واقعی را کاهش می دهد بطوری که آمار ارائه شده به اورژانس بیمارستانی استان شامل شمار زیادی از مراجعه های غیرضروری به درمانگاه ها است که موجب ازحام شده اند.

معاون درمان دنشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: مراجعه غیر اورژانس به بخش اورژانس مراکز بیمارستانی اشتباه بسیار محرزی بوده و از عموم شهروندانی زنجانی انتظار می رود در این مسیر کمک حال علوم پزشکی استان در راستای خدمات رسانی بهینه باشند.

وی خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب فقط ۱۶۰ تخت در امر خدمات رسانی به گروه های هدف وجود داشت که این تعداد با کارهای انجام گرفته به یک‌هزارو ۹۹۳ تخت در ۱۴ بیمارستان دانشگاهی و غیردانشگاهی سطح استان رسیده است.

گفتنی است، در زمان حاضر ۱۰ بیمارستان بسیار مجهز و به روز در این استان خدمات رسانی می کنند و شاخص های درمانی نیز ارتقا یافته که از جمله آن می توان به اعمال جراحی پیچیده و وجود متخصصان مجرب اشاره کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.